Avatar billede meek Nybegynder
31. oktober 2006 - 12:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

skifte netværksprinter driver

hej eksperter,

jeg har en printserver med 2 gamle HP Laserjet 5N printere installeret og delt ud til mine klienter. printerne står og skal skiftes ud.

Jeg har købt nye printere og skal have dem skiftet ud med midst mulig administrativ indsats. De SKAL have samme navn som de gamle printere. Det er umiddelbart ikke noget problem at installere dem på min print-server - problemer er dog mine klienter som har den gamle driver installeret.

Findes der et trick så jeg kan installere/udskifte printer-driveren på klienterne?

Problemet er at jeg jo sagtens kan slette de gamle printere og installere de nye med en admin bruger på alle mine klienter, jeg kan bare ikke lade dette ske for brugere som allerede har en profil på klienterne. De vil jo allerede have en lokale profil med printerindstillinger.?

Anyone??

Meek
Avatar billede leif Seniormester
31. oktober 2006 - 14:35 #1
Hvorfor skal den have samme navn ? Er det Navn eller Sharenavn ?
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
31. oktober 2006 - 14:44 #2
Hvis du arbejder i et Windows 2003 server milijø, så kan du lave en udrulning til alle dine klienter via en gruppe politik
Avatar billede meek Nybegynder
31. oktober 2006 - 16:13 #3
Ja: navn og share-navn.

Vi kører med en meget stram navngivnings-politik og derfor skal den hedder <lokation><nr> feks. lokale601

det er et 2003 AD så ja jeg kan lave GP'er, men mangler måske noget konkret info?
Avatar billede leif Seniormester
31. oktober 2006 - 19:07 #4
Klienten skulle da gerne hente en ny driver hvis du har på Printeren sat den nye driver.
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
31. oktober 2006 - 19:32 #5
Typisk skal du bare bruge en MSI installer som du ligger i et share på netværket, så laver du en GP som fortæller de berørte klienter at de skal hente, og installere denne software :-)
Avatar billede meek Nybegynder
31. oktober 2006 - 22:23 #6
ingen af jeres svar vil virke, desværre.

leif > en printer installeres på en klient med driver osv. når den tilføjes. ændres driveren på serveren betyder dette på ingen måde at klienten automatisk opdaterer sin driver. dertil skal printeren fjernes og installeres igen. har en bruger allerede en lokale profil vil denne tilføj/fjern aktion ikke gælde for vedkommende idet den printer han har installeret refererer til den originale driver som bliver på maskinen.

lundorff-net > lidt samme svar som ovenstående. Det vil virke for den bruger jeg logger på med men ikke for de 50 lokale profiler som er på maskinerne i forvejen.

jeg skal skifte driver-laget ud men beholde mapningen.
Avatar billede teamg Nybegynder
31. oktober 2007 - 15:09 #7
meek

Jeg håber du finder løsningen. Jeg står lidt i samme situation som dig nu.
Avatar billede meek Nybegynder
18. august 2010 - 17:21 #8
luk