Avatar billede basicq Nybegynder
30. oktober 2006 - 17:01 Der er 5 kommentarer

Regler og lov for webportal

Jeg leder efter et sted hvor jeg kan læse om drift, regler og love om hvordan en webportal, som bl.a. sælger bannerplads, skal drives.

Følgende spørgsmål mangler jeg noget hjælp til:

Jeg vil høre om en webportal selv bestemmer, hvem der for lov til at købe bannerplads, i sær når der på siden ikke findes nogen form for information. Altså hvem kan og hvem kan, og hvad kan webportallen  tillade sig.

Siden yder også gratis reklame for butikker, som fx har udsalg, her får butikkerne lov til at få deres flyer på siden kvit og frit. Men her er der nogle butikker (som er inde for samme branche) som ikke får lov og andre får lov. Hvordan er reglerne på det punkt?
Avatar billede coderdk Praktikant
30. oktober 2006 - 17:13 #1
I må naturligvis selv bestemme hvem I vil sælge bannere til. I må også selv bestemme hvilke butikker der må få lov at sætte deres flyers på siden, såfremt I ikke gør det uden deres viden ;)
Avatar billede basicq Nybegynder
30. oktober 2006 - 18:01 #2
Det er jeg nu ikke sikker på. Jeg må som butik ikke sige til en kunde at han/hun ikke må købe mine vare, fordi jeg ikke gider sælge til personen. Det er ulovligt så vid jeg ved. Derfor tænker jeg også at disse regler også er gældende online?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
30. oktober 2006 - 20:15 #3
Det er ikke korrekt - du må gerne sige til en person at du ikke ønsker at handle med vedkommende. Den regel du refererer til er lov om diskrimination. Du må ikke sige at du ikke ønsker at handle med rødhårede osv. Hvis du Kan forklare hvorfor du ikke ønsker at handle med personen uden at ende i doskriminationsdelen. (vedkommende har ubehøvlet, ønsker en rabat du ikke vil give osv.)
Avatar billede basicq Nybegynder
30. oktober 2006 - 21:37 #4
Hvad nu hvis der inge forklaring er? Det eneste der er at sige er at man ikke gider at handle med personen?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
31. oktober 2006 - 21:06 #5
så vil det jo blive et domstols spørgsmål om det var diskreminering eller hvad, det er en af grundene til at man ser meget få domme for afvisninger ved diskoteker (det er f...... svært at bevise).