Avatar billede thelionking Nybegynder
30. oktober 2006 - 14:35 Der er 1 kommentar

validering af <title> felt

Hej, jeg har er helt ny med XML så og jeg prøver i øjeblikket at lave en tv oversigt for at lærer at bruge det.
i får først koden:

<program id="p1">
    <title></title>
    <genre></genre>
    <time></time>
    <serienr></serienr>
    <description></description>
    <type></type>
    <sub></sub>
    <sound></sound>
</program>

Jeg er nu stødt ind i et problem da jeg gerne vil være sikker på at feltet <title> findes i alle <program>'er, det må kun findes én gang og det SKAL være udfyldt. Da jeg forstiller mig en anden måske skulle oprette indhold...

- Er der nogle der ved hvordan jeg løser den?
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
14. november 2006 - 11:26 #1
Du skal ud og bruge et schema, hvor du beskriver hvordan indholdet i din XML fil skal struktureres:

http://w3schools.com/schema/schema_intro.asp