Avatar billede chicco Nybegynder
29. oktober 2006 - 22:47 Der er 2 kommentarer

mister forbindelse

Hej Alle eksperter,

Jeg håber på lidt hjælpe herinde fra.

jeg har netop samlet mig en ny dejlig computer. Jeg har dog et kæmpe problem! Jeg har forbindelse til internettet som normalt. Jeg kan surfe, downloade osv. som jeg plejer at kunne. Men efter ca. en times tid bliver jeg smidt af og kan ikke komme på igen. Jeg har prøvet at resette modemet, taget netkabel ud og sætte det i igen. Når jeg prøver at forny IP står den bare og søger, men finder intet. Jeg har prøvet at smide stikket i min anden maskine og den flyver på med det samme.
Eneste løsning på problemet jeg har funder er hvis jeg genstarter maskinen, men det er jo også lidt træls at skulle hver time.. :(

Jeg kan lige nævne at mit bundkort er ASUS P5W DH Deluxe, og det har 2 x 1 gigabit LAN indgange onboard..

Nogen der guldkorn der kan løse mit problem?

Jeg har aldrig oplevet sådan en fejl før, så derfor håber jeg på lidt hjælp herinde fra.
Avatar billede theprofessor Nybegynder
30. oktober 2006 - 18:12 #1
har du fast IP adr eller dynamisk IP adr?

Har du brugt windows fejlfinding til at lokalisere problemet?

Hvad siger ipconfig?  (DOS kommando)
Avatar billede chicco Nybegynder
31. oktober 2006 - 09:16 #2
Det er dynamisk IP, og så vidt jeg kan se kommer problemet når den skifter ip, (ca. hver time) Windows fejlfinding kan ikke lokalisere noget desværre.

Via ipconfig kan jeg se at IP'en bliver releas'ed, men ikke fornyet.. Dvs. Når forbindelsen ryger, ryger IP'en også..