Avatar billede montesa Nybegynder
29. oktober 2006 - 22:35 Der er 7 kommentarer

DNS: Kuk i redeleringen af domæne?

Jeg har i dag redelegeret og hjemmesiden uploadet til one.com, da jeg blev træt at min gamle udbyder for jeg ved hvilken gang gik ned igen i fredags og endnu ikke var opppe og kører.

Hos One.com virkede fint tidligere på aftenen, mailforms mv. rettet til og jeg testede at de virkede. De kan ikke se nogen fejl på deres servere.

Kan nogen forklare mig hvorfor jeg så pludselig igen ser min hjemmeside hos min gamle udbyder w3secure.com som vises?

Er der en naturlig forklaring - eller er det w3secure der pludselig er vågnet op og har pillet ved dns-registreringen?

/Trine
Avatar billede rexfox Nybegynder
29. oktober 2006 - 22:42 #1
Her du været inde på DK Hostmasters hjemmeside og lave om på navneserveren, så den henviser til den regtige navneserver, eller har du kikket efter om der er sket en fejl hos DK Hostmaster, prøv at kikke under selvbetjening.

Hvis ikke gør du det på denne adresse: http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=155
Avatar billede montesa Nybegynder
29. oktober 2006 - 22:54 #2
Jeg har godkendt redelegering hos dk-hostmaster med de navneservere de har angivet:

Gamle navneservere:
--------------------------
ns1.w3secure.com
ns2.w3secure.com

Nye navneservere:
--------------------------
ns1.b-one.nu
ns2.b-one.nu

Jeg har lige tjekket at det er de nye navneservere som stadig står som registreret hos dk-hostmaster.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. oktober 2006 - 22:58 #3
Internetudbydernes DNS-servere cacher deres oplysninger, og opdaterer "langsomt". Du skal lige vente en halv eller hel dag, så er alt sikkert ok.
Avatar billede iss Novice
29. oktober 2006 - 23:16 #4
Som efter at ns1.w3secure.com & ns2.w3secure.com er det samme som ns1.gratisdns.dk og ns2.gratisdns.dk (og nej de har ikke lov til at lave det trick, derfor dit domain har været nede) så er default minimum-ttl som er 43200s (12 timer). Så der kan gå op til 12 timer efter at DK-Hostmaster har kørt deres update før end at det virker over hele linien.
Avatar billede montesa Nybegynder
15. november 2006 - 23:33 #5
Ups.. jeg fik vist ikke lige meldt tilbage. Men der gik en dags tid, og så havde DNS-ændringerne slået igennem.

Hvis I smider et par svar kvittere jeg med point.
Mvh. Trine
Avatar billede iss Novice
17. november 2006 - 13:54 #6
Jeg samler ikke...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. november 2006 - 14:00 #7
Jeg samler ikke på point, tak.