Avatar billede liquidass Nybegynder
20. maj 2001 - 03:01 Der er 30 kommentarer og
4 løsninger

Zitech Vs. Compaq

hvad er bedst Zitech eller Conpaq???
Avatar billede qzar Nybegynder
20. maj 2001 - 03:04 #1
Compaq helt klart! De har superhøj kvalitet og ydeevne og så er det noget der holder!

-Jonas Madsen
Avatar billede liquidass Nybegynder
20. maj 2001 - 03:05 #2
og hvad har du at sige om Zitech?
Avatar billede qzar Nybegynder
20. maj 2001 - 03:06 #3
Der kan jeg ikke sige så meget for jeg har ikke nogen erfaringer med dem men derimod massere god erfering med compaq
Avatar billede liquidass Nybegynder
20. maj 2001 - 03:06 #4
hmm så kan du ikke svare jo...
Avatar billede qzar Nybegynder
20. maj 2001 - 03:07 #5
Det vil jeg da mene at jeg kan efter at have været forbi http://www.zitech.dk/ og kigget lidt omkring!
Avatar billede liquidass Nybegynder
20. maj 2001 - 03:09 #6
du har kigget på en hjemmside med produktbilleder...og så kan du sige om det er godt...!??!?!?!?!?
Avatar billede qzar Nybegynder
20. maj 2001 - 03:10 #7
Der er da også massere info som feks:

Midi Tower ATX kabinet

Motherboard socket 370, Ultra DMA/66, 1xAGP 4x, 3 x PCI µATX

Pentium III 866 MHz CPU

128 MB PC133 MHz SDRAM

10 GB Harddisk, ATA/100, 7.200 RPM

3 1/2\" floppydrev, 1,44 MB

52x CD-ROM drev

Integreret: S3 Savage 4 3D AGP grafik

Integreret: AC ´97 Lyd, 56k faxmodem V90

17\" Zitech skærm med højttalere og mikrofon

Multimedie keyboard m. programerbare taster

Mus m. scroll / måtte

Internet opkobling

Farveprinter, HP DeskJet 840C
Avatar billede liquidass Nybegynder
20. maj 2001 - 03:11 #8
okay okay du kan også læse...men det er erfaring jeg leder efter...
Avatar billede qzar Nybegynder
20. maj 2001 - 03:13 #9
Jeg prøver da at være flink og hjælpe dig så du har da ingen grund til at blive sur!
Avatar billede liquidass Nybegynder
20. maj 2001 - 03:15 #10
jamen du prøver at hjælpe selvom du ikke ved noget overhovedet om det....
Avatar billede qzar Nybegynder
20. maj 2001 - 03:16 #11
Jeg ved da massere om compaq! Det er nok de færreste der ved alt om begge 2!
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
20. maj 2001 - 08:30 #12
Hejsa....
Må også lige blande mig.....:-)
Personligt, hvis jeg havde valget mellem en Zitech og en Compaq......ville jeg helt klart vælge Zitech !!!
Begge maskiner er fabriksproduceret, men Zitech har er LANGT bedre kvalitetskontrol af deres maskiner, end Compaq har.......derudover har Compaq ufatteligt mange kompabilitetsproblemer, med diverse spil og programmer........f.eks hvis man på en Compaq installerer Windows Multimedia afspiller, så vil maskinen kun starte i fejlsikret tilstand !!!!! Eller hvis man installerer et andet brænder program end der ligger på, så SKAL man være sikker på man har fjernet ALLE spor fra det gamle.....ellers starter den kun i fejlsikret........Compaq har rent faktisk også en officiel udmelding, at deres maskiner IKKE understøtter direkte brænding, på grund af den måde de er produceret på !!
Sidste ting, er alle de programmer Compaq selv installerer......de tager SÅ meget systemressource fra maskinen, at den ikke kører optimalt, hvis de IKKE bliver slået fra......:-)
Men ok......lidt ros skal Compaq alligevel have.......de laver fantastiske servere.....deres Proliant-serie, er nok de mest stabile servere der er lavet........:-)
Generelt er min erfaring med Compaq, at deres pc\'er er for billigt produceret, og deres kompabilitet er slet ikke testet igennem, for der er for mange problemer med at \"få lov\" at installere andre programmer på en Compaq.......

Håber du kan bruge mit svar til noget.....

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. maj 2001 - 09:03 #13
så vil jeg da osse blande mig lidt :)
Compaq er perfekt som kontormaskine i virksomheder! Støjsvage og fylder ikke særligt meget og de kører stabilt med NT4.0 og Win2K samt de kontorpakker man normalt indkøber. Som hjemmepc kunne jeg aldrig finde på at købe en compaq da alt i en compaq er specialbygget og næsten umulig at udbygge på samt hvis man ikke køber upgrade-cd\'er hos compag, er der altid noget af ens hardware der ikke virker! typisk er det modemmet eller lydkortet der nægter at fungere. Skal man endelig have en update fra compaqs hjemmeside, er den en værre rodebutik da der findes 1000-vis af opdateringspakker til alle de modeller de har lavet i tidens løb.
Zitech\'s pc\'ere er noget nemmere at have med at gøre! De er lavet af dele som man slev kunne skaffe i en hvilken somhelst anden forhandler og kræver ikke specielt udviklet software for at kunne køre! Zitech reklamerer med at de har en fantastisk burn-in kontrol af deres maskiner, men det vil jeg nu tillade mig at sætte et spørgsmålstegn ved! Adskillige af mine venner har købt komplette pc\'ere hos Zitech som ikke engang kunne starte når man tændte for dem! Så meget for dén burn-in test! Jeg ved ikke hvordan Zitechs c\'ere kører i et virksomhedsmiljø, men som multimedie pc\'er er den glimrende! den er let at udvide og opdatere og der er som regel god plads i kabinetterne!
Det er mine erfaringer med Zitech og Compaq :)
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
20. maj 2001 - 09:36 #14
Kimrosgaard-> 100 % enig......:-)
Avatar billede qzar Nybegynder
20. maj 2001 - 10:37 #15
Så vil jeg da gerne lige komme med en lille kommentar:

Jeg mener at det du siger mr. athlon er stik modsat af hvad jeg har oplevet med min compaq! Det lå 2 brænderprogrammer på computeren i forvejen jeg slettede dem ikke men installerede blot det nye og wolla så virkede begge to. Jeg har installeret alt det jeg havde på min gamle computer i win 98 og smidt over i min compaq med win2000! Det eneste der var LIDT problemer med var netkortet men det var hurtig ordnet.
Det kan godt være at du generelt har ret men ikke i mit tilfælde.

-Jonas
Avatar billede morten_rasmussen Nybegynder
20. maj 2001 - 13:02 #16
Jeg sidder ved en compaq nu og hvis jeg havde valget ville jeg helt klart vælge en Zitech !

Compaq er ikke så herligt !
Avatar billede morten_rasmussen Nybegynder
20. maj 2001 - 13:02 #17
og det var et svar
Avatar billede dar Nybegynder
20. maj 2001 - 13:15 #18
Klart Zitech!

Problemet ved Compaq (og alle andre \"mærkevare-pc\'er\") er at de ikke bruger ordentligt hardware. Jeg ved ikke om de er kommet over det med at bruge to-dels bundkort og fucking meget onboard, men de har da ihvertfald problemer (ja, det ender jo med at være brugerens problem) med, at deres hardware ikke er en skid kompatibelt med noget. Et andet kraftigt problem er manglende drivere til andre styresystemer.
Men jo, compaq kan sagtens bruges, blot du holder dig til det styresystem, der fulgte med pc\'en og ikke piller i hardwaren.

Zitech har knap så mange af ovenstående problemer, da de bruger mere almindeligt hardware.
Avatar billede qzar Nybegynder
20. maj 2001 - 13:33 #19
Der fulgte win98 second edition med min compaq men jeg har lige opgraderet til win 2000 uden problemer!
Avatar billede lars888 Nybegynder
20. maj 2001 - 15:54 #20
hmmm ja men compaq er sku\' lige som amitech mv. de propper også en masse programmer mv. ind i maskinen og siger at det skulle være så godt... Jeg kan da huske noget med en førstehjælps cd man skulle bruge til computeren, hvis der var opstået en fejl... så slettede den hele harddisken og installerede alle programmer igen. Så det skulle være ligesom når man købte den... sikke noget lort! drop de der mærkevare pc\'ere og købt noget andet! Det er billigere og bedre! Ja det var min kommentar...
Avatar billede liquidass Nybegynder
20. maj 2001 - 18:37 #21
jeg regnede også med at itech var bedst... kender mange som har haft problemer med deres compaq ;-)
Avatar billede liquidass Nybegynder
20. maj 2001 - 18:37 #22
Zitech
Avatar billede qzar Nybegynder
20. maj 2001 - 18:39 #23
Jeg fatter bare minus af jeres meninger. Min compaq kører perfekt efter diverser hardware ændringer og xtra hardware software ændringer. Styresystem ændringer osv.

-Jonas
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
20. maj 2001 - 19:14 #24
-Jonas.........så er du een af de MEGET få og MEGET heldige........men det er slevfølgelig kun glædeligt at høre, det rent faktisk KAN lade sig gøre for Compaq at lave een maskine ud af millioner der fungerer.......:-)
Avatar billede qzar Nybegynder
20. maj 2001 - 19:35 #25
Ja det er meget godt gjort af så stort et firma

lol
-jonas
Avatar billede ezzuk Nybegynder
20. maj 2001 - 19:38 #26
lol, compaq og godt er to ting, som umiddelbart ikke hænger sammen.
Avatar billede qzar Nybegynder
20. maj 2001 - 19:40 #27
Den puter jeg sidder med her er sq top kvalitet
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. maj 2001 - 20:36 #28
tak for points :)
Avatar billede qzar Nybegynder
20. maj 2001 - 20:41 #29
Tak for de points jeg ikke fik!
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
20. maj 2001 - 21:42 #30
Tak for points.....:-)
Avatar billede qzar Nybegynder
20. maj 2001 - 21:44 #31
Lidt plat at spørgsmålet har stået totalt stille så sætter jeg en debat igang og så er jeg den eneste der ikke få points!
Avatar billede dar Nybegynder
21. maj 2001 - 20:49 #32
Du svarede jo forkert...;-)
Avatar billede qzar Nybegynder
21. maj 2001 - 20:52 #33
Jeg svarede da ikke forkert! Når du spørger om hvad der er bedst har alle da ret til siden mening. Og fordi at 3-4 mennesker mener at zitech er det bedste kan du ikke regne med det. Så jeg mener da bestemt stadig at jeg har krav til mine points!?

-Jonas
Avatar billede qzar Nybegynder
21. maj 2001 - 20:53 #34
hvis jeg ikke udtrykkede mig godt nok kan jeg lige give et eks. Hvis du føler noget feks for en pige er der ikke nogen der kan sige at dine føleser er forkerte !