Avatar billede sprutnik Nybegynder
20. maj 2001 - 02:21 Der er 15 kommentarer og
4 løsninger

Geforce2mx

Når jeg forsøger og overclocke mit grafikkort med
3d-turbo, går grafikken helt amok. Des højere jeg overclocker jo mere gnidret bliver mit skærmbillede. Det eneste jeg kan gøre for og få det væk er ctrl-alt-del. Skide irreterende.
Jeg har prøvet og skifte grafik driver, driver til bundkort, direct-x og 3d-turbo.
Min datamat består af følgende:
geforce2,32mb,mx, tv-out
1200 athlon thunderbird
256 mb ddr
asus a7a
Avatar billede emingos Nybegynder
20. maj 2001 - 04:22 #1
vorfor clocke det ...mit kører for vildt
Avatar billede emingos Nybegynder
20. maj 2001 - 04:23 #2
nå jo og det er på en amdk6-2 450

næsten alle spil kan jeg kører =)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
20. maj 2001 - 11:56 #3
Hvor meget prøver du at clocke det?
Avatar billede isis Nybegynder
20. maj 2001 - 16:30 #4
Hvis det laver pladder i grafikken er det jo fordi du har clocket det for højt. Hvor højt det kan clockes afhænger af mærket, og af hvor hurtig rammen er der sidder på. Der er ingen garanti for at du overhovedet kan overclocke dit grafikkort, men hvs du vil overclocke det så meget som muligt, skal du prøve evt. kun at sætte ramhastigheden op, eller gpu-frekvensen. Og gøre det i små skridt ad gangen, så du opdager, hvornår det begynder at lave pladder på skærmen - så er grænsen jo nået. Hvis du rigtig vil clocke GPU\'en kan du købe dig en monster cpu-køler og udskifte den der sidder der i forvejen. Spørgsmålet er bare hvor meget du overhovedet får ud af at clocke grafikkortet - formentlig ikke nok, til at det er besværet værd.
Avatar billede vuffe Nybegynder
20. maj 2001 - 18:03 #5
Ja en god køler ville pynte, evt. en blue Orb - køler rigtig godt.
GPU Core Clock Frekvens på GF2MX er 175MHz og RAM 166MHz.
Prøv at brug Coolbits (kan hentes fra www.tweakup.dk) Jeg tror på at alle gfx kort kan OC\'es. til oplysning har jeg selv OC et GF2MX til 210 Core og 200 RAM, og det er ikke sikkert at man kan komme meget højere op end det. Prøv med små MHz skridt ad gangen
Avatar billede vuffe Nybegynder
20. maj 2001 - 18:05 #6
>isis, på et GF2MX hjælper det næsten intet at OC Coren - for det er nemlig flaskehalsen. På et GF2MX skal man hovedsageligt gå efter at OC RAMene
Avatar billede michael1265 Nybegynder
20. maj 2001 - 18:38 #7
Hvorfor overclocke grafikkortet???

Det giver ikke væsentligt meget i forhold til anstrengelserne!!!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
20. maj 2001 - 18:44 #8
Der er da ingen anstrengelser ved at OC grafikkort da det er rent softwarebaseret! Det ta\'r kun et par sekunder :-)
Avatar billede michael1265 Nybegynder
20. maj 2001 - 18:54 #9
Det kan også være ganske anstrengende : o )
Avatar billede sprutnik Nybegynder
21. maj 2001 - 16:06 #10
Grunden til at jeg vil overclocke er at det er lavet til det, og at jeg gerne vil have det til og virke, mens garatien dækker istedet for og vente til den er udløbet. Om et års tit er det jo sikkert rart nok og have ekstra 100mhz på grafikkortet. Standard kører det 166 mhz, men burde med den medfølgende software kunne kører op til 267mhz.
Sætter jeg den op med 10mhz kommer der lidt \"gnider\" i grafikken 20mhz lidt mere gnider osv. Hver gang går computeren ned. En kammerat har et magen til og det kan sagtens overclockes.
Og nu når det kan kører 266mhz, så skal det da også komme til det.
Avatar billede sprutnik Nybegynder
21. maj 2001 - 16:15 #11
PS. 266mhz er jo nok bare en reklameløgn fra geforce, men lidt ekstra burde det da kunne tage.
Avatar billede speje Nybegynder
24. maj 2001 - 00:37 #12
giver vuffe ret at OC coren giver minus
-men hvis du sætter en ordenlig køler på, varmer coren ikke resten af kortet (inkl, ram) op, og så kan du clocke ramene mere :)

har selv et MX (creative) med DDR (ramene er stadig flaskehals), clockede ramene fra 286 til 358 (ca 25%) og fik ca. 25% højere score i 3DMark

Jeg prøvede også at clocke coren, men det gav kun 1% fra 175 til 200 :(
Avatar billede goofy75 Nybegynder
24. maj 2001 - 21:22 #13
-speje \"-men hvis du sætter en ordenlig køler på, varmer coren ikke resten af kortet (inkl, ram) op, og så kan du clocke ramene mere :)\"

Helt seriøst? Jeg mener, det havde jeg sgu\' ikke lige tænkt på :D
...mit stakkels Asus7100 sider fast ved 183/183 :(
Avatar billede speje Nybegynder
25. maj 2001 - 13:47 #14
;)
Avatar billede douglas Nybegynder
28. maj 2001 - 00:15 #15
Vuffe > Hvilke kort har du?
Avatar billede cybermike Nybegynder
10. juni 2001 - 00:34 #16
Mit gforce2 kort kører 350mhz på rammen og 200(mener jeg på gpu´en).
Avatar billede goofy75 Nybegynder
10. juni 2001 - 11:16 #17
64bit DDR  - 332->366->400
128bit SDR - 166->183->200

Disse tal kan du se lidt på ;)
Avatar billede cybermike Nybegynder
14. juni 2001 - 19:57 #18
Nej

mit kort kører 350mhz på rammen
og 175 på gpu´en
og det er fabriksstandard, og der sider vel og mærke SDRAM på kortet. Jeg har monteret extra køler på sådan der sider en på den modsatte side af printet, altså bag gpu´en.

Tror i der er nogen chance for at clocke den mere?
Avatar billede cny Nybegynder
24. oktober 2001 - 00:32 #19
Mit ASUS V7100 Geforce 2MX AGP 32MB SDRAM er fra 175/166 OC til 190/190 uden problemer.