Avatar billede kasperbr Nybegynder
29. oktober 2006 - 17:24 Der er 12 kommentarer

Service Pack 3 på XP

Hej Eksperter..

Jeg har en ven der har installeret en falsk service pack 3 på hans computer.. Da det er en falsk SP 3 kan han ikke opdatere windows.. XP udseendet ligner Vista..

Så jeg vil gerne vide hvordan man fjerner den.. Jeg har tjekket inde tilføj fjern og der ligger den ikke..

Hvad gør jeg ?
Avatar billede haverslev Novice
29. oktober 2006 - 17:32 #1
Service pack 3 - den er IKKE udkommet endnu ?

Lav en Systemgendannelse, evt. skal den udføreres i fejlsikker tilstand:
Klik på start, klik på programmer, klik på tilbehør, klik på systemværktøjer, klik på systemgendannelse, marker ”Gendan computeren”. klik på næste og vælg en "fed" markeret dato, (før problemet opstod) og klik på næste. Den genstarter og gendanner pc`eren.  Når den har gjort det, kommer der en boks, som klikkes OK på.  Det er muligt at fortryde gendannelsen, ved at gå ind i ”systemgendannelse” og klik på fortryd sidste gendannelse.
Avatar billede kasperbr Nybegynder
29. oktober 2006 - 17:35 #2
Nej, den udkommer først i 08..

Okay, mange tak.. Dette vil jeg prøve.. Men er der andre muligheder, hvis der ikke noget systemgendannelsepunkt ?
Avatar billede coderdk Praktikant
29. oktober 2006 - 17:45 #3
Prøv at checke tilføj/fjern programmer og sæt har i show updates...
Avatar billede kasperbr Nybegynder
29. oktober 2006 - 17:50 #4
Dette har jeg også prøvet og der ligger den ikke.. Aner ikke hvordan jeg skal gå igang med at fjerne den.. Hmm..
Kan man ikke installere SP 2 oven i ? Eller vil den stadig være der ?
Avatar billede summer Mester
29. oktober 2006 - 17:54 #5
Hvordan har han modtaget denne SP3. Hvis det er via en "giftig" mail, kan han virkelig have problemer.
Avatar billede off-line Nybegynder
29. oktober 2006 - 18:15 #6
Hvis der ikke også er virus i den falske opdates, kan det vel klares med en
repair: http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede off-line Nybegynder
29. oktober 2006 - 18:19 #7
Den falske updates er vel hentet på en warez side?
Avatar billede haverslev Novice
29. oktober 2006 - 18:26 #8
Selvom der ikke er et gendannelses punkt der f.eks "install SP3", så gå tilbage til det nærmeste punkt.

Ellers prøv at hente programmet HiJackThis, installer det, kør en scan, gem loggen i en nyoprettet mappe. DU MÅ IKKE SLETTE NOGET SELV.
Kopier hele loggen fra HJT og læg den herind - en "log" ekspert vil så kigge på den og sige hvad du skal gøre.

http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe
29. oktober 2006 - 19:03 #9
Avatar billede kasperbr Nybegynder
29. oktober 2006 - 19:32 #10
Okay.. mange tak.. Det skal jeg lige gøre så.. på forhånd tak..
03. november 2006 - 10:00 #11
Feedback ?
Avatar billede summer Mester
27. marts 2008 - 19:27 #12
Lukketid??