Avatar billede unkill Nybegynder
29. oktober 2006 - 15:03 Der er 5 kommentarer

DVD lyd skratter

Hejsa.

Jeg har lige købt et http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=116... DVD-Drev. Drevet virker fint ved afspilning af musik samt læsning af data. Dog skratter lyden ved afspilning af DVD'er. Jeg har prøvet med lidt forskellige DVD-afspilnings programmer (ASUSdvd, Powerdvd 7 samt WinDVD 7), derudover har jeg også prøvet med 2 forskellige lydkort, og selvfølgelig også med forskellige DVD'er, men med samme resultat.
Jeg er i tvivl om hvorvidt det er DVD-drevet eller noget opsætning af computeren der er skyld i problemet. Håber I kan hjælpe mig.

Mvh Peter.
Avatar billede unkill Nybegynder
29. oktober 2006 - 15:04 #1
Avatar billede milter Ekspert
29. oktober 2006 - 15:17 #2
Prøv at åbne Kontrolpanel > Lyde og lydenheder > Lydenheder > I vinduet "Afspilning af lyd" klikker du på "Avanceret" > Prøv at justere på skyderne for "Hardwareacceleration" og "Kvalitet af samplefrekvenskonvertering".
Avatar billede unkill Nybegynder
29. oktober 2006 - 21:08 #3
Har prøvet at rykke lidt rundt på Hardwareacceleration og Kvalitet af samplefrekvenskonvertering. Men den skratter godt nok stadig :[
Avatar billede milter Ekspert
29. oktober 2006 - 22:12 #4
Prøv det her: Kontrolpanel > Lyde og lydenheder > Hardware > Dobbeltklik dit DVD-drev > Egenskaber > Sæt vinge i "Aktiver digital lyd..." > OK
Avatar billede unkill Nybegynder
03. november 2006 - 13:11 #5
Har jeg prøvet nu, virkede desværre heller ikke.

Jeg har lige formateret min computer men den gør stadig det samme. Jeg har dog opdaget at hvis jeg ser en dvd hvor jeg indstiller den til at bruge 2 højtalere i afspilnings programmet, så er lyden fin, men straks jeg sætter antallet op begynder skratten igen :(