Avatar billede qnud Nybegynder
29. oktober 2006 - 10:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Nyt software til tvkort

Hejsa!
Jeg købte for ca. 2 år siden et TVkort (hauppauge 250) og det har stortset kørt uden problemer, men nu tér det sig sært! Jeg har sat et antennekabel og et (3!) kabel fra min parabol reciever til og det fungerede også optimalt indtil igår, da skærmen bare var sort når man kiggede på kanalen for satelit (der var dog lyd på!). Jeg prøvede at søge efter kanalen, men endte med at slette alt softwaren og ville bare geninstallere den. Det har jeg så også gjort (har været inde på Hauppauge.com efter deres nyeste driver) men når jeg så åbner for softwaren er det som om skærmen er blevet "gennemsigtig" (man ser ikonerne, der er på skrivebordet og ikke hvad der er på tv'et!).
Men mit spørgsmål er så om der er nogen, der ved om man kan få andet software til at fungere sammen med et hauppauge kort, eller om det skal være hauppauge, eftersom jeg tror det er softwaren og ikke hardwaren det er galt med!!
Avatar billede fuglen1 Novice
30. oktober 2006 - 11:00 #1
Det er frit valg hvad software du vil brge, det er dog ikke alle programmer der understøtter kort med mpeghardware encoding

Et bud på et andet program kunne være  Christv (pro og standard er prøve version i 21 dage)
som jeg selv har bruge på et Hauppauge pvr150 (der er afløseren for 250)
Men bruger dog mest Wintv2000

men det bedste er nok at du setter alt hvad der har med Hauppauge  at gøre og instalere det igen.

Jeg aldrig haft problemer med Wintv2000
Avatar billede qnud Nybegynder
31. oktober 2006 - 16:03 #2
hmm!
har prøvet at slette det hele én gang til! det ser så også ud til at det installeres fint nok, men da jeg så (med spænding!) prøver at starte programmet siger den
"Wintv initialization Error. hTV = 0"
Og nu forstår jeg jo ikke lige computersprog! men vil også lige prøve det der christv, selvom det er lidt et problem efter 21 dage!!
Avatar billede qnud Nybegynder
08. november 2006 - 15:58 #3
Nå nu fik jeg det endelig til at virke - sådan da! (droppede at mit antivirusprogram begyndte ved opstart af virus, geninstallerede Hauppauge igen og nu fungerer det via antennen (kan se DR+TV2) men kanalen med satelit er der stadig intet billede på! Overvejer lidt om der er noget galt med tvkortet. Jeg har en harddiskoptager i satelit receiveren, og hvis man nu bare kunne tilslutte den til computeren, kunne jeg bare optage vha recieveren og derefter overføre til computeren, men der er intet USB stik i recieveren, kun Scart, antenne, signal fra parabol, optisk udgang til Dolby Digital sorroundforstærker og et rs-232! Hvis der var nogen, der blev klogere af det!
Harddisken er en Toshiba og måler ca 10x7 cm kunne man evt. smide den i computeren og så overføre på den måde??!
Avatar billede qnud Nybegynder
09. november 2006 - 07:40 #4
lukker