Avatar billede step2net Nybegynder
29. oktober 2006 - 10:17 Der er 17 kommentarer

Langsom harddisk "takket være XP funktion".

hey Eksperter,

mit problem er at min ene harddisk er langsom. Harddisken er egentligt hurtig nok, men læste engang på en dansk side, at Windows XP havde en funktion, som nedsatte ens harddisks hastighed, hvis man har haft nogle fejl.

Den måde man fiksede, var ved at gå ind i Enhedshåndtering og slette nogle af de "nøgler", som er derinde. Det skulle derved fjerne den sikkerhedsbegrændsning og lade ens harddisk yde fuldt.

Det jeg leder efter er linket til siden (eller lign. side), eller hvis nogen ved, hvordan man fikser det.

På forhånd tak.
Avatar billede milter Ekspert
29. oktober 2006 - 10:29 #1
Måske er det den her, du mener?

http://support.microsoft.com/kb/282106
Avatar billede milter Ekspert
29. oktober 2006 - 10:31 #2
Avatar billede milter Ekspert
29. oktober 2006 - 10:35 #3
Hvor meget fri plads har du på disken? Hvis den er næsten fuld, kan det gøre den langsom.
Avatar billede milter Ekspert
29. oktober 2006 - 10:39 #4
Endnu en mulig løsning:

http://support.microsoft.com/kb/332023
Avatar billede step2net Nybegynder
29. oktober 2006 - 14:10 #6
Desværre er det ingen af de sider :/

Harddisken er nyformateret, og der er 50gb fri plads..

Jeg prøver lige det med cashen, selvom det ikke var det som jeg repererede det med før.
Avatar billede milter Ekspert
29. oktober 2006 - 14:31 #7
Du skriver:

"mit problem er at min ene harddisk er langsom. Harddisken er egentligt hurtig nok"

Er harddisken langsom eller hurtig?

De ting, jeg har nævnt, er de mest almindelige fejl, når harddisken er langsom. Men du mener måske, at du vil gøre en hurtig harddisk hurtigere?
Avatar billede gratis Nybegynder
29. oktober 2006 - 14:48 #8
Avatar billede step2net Nybegynder
29. oktober 2006 - 14:48 #9
Altså selve harddisken er fin nok, men som sagt, så har XP en ting, som går ind og beskytter en harddisk som der har været "problemer" med. Så harddisken virker langsom. Man kan ikke mærke det ude i f.eks. Windows, men når man spiller spil, så "lagger" det ca. hvert 5 sekund, hvor spillene ligesom står stille..

Jeg fandt jo så den der artikel, som jeg fulgte, også fixede det. Så formaterede jeg min harddisk, og nu er det tilbage.
Avatar billede milter Ekspert
29. oktober 2006 - 16:37 #10
Prøv linket fra "gratis"
Avatar billede step2net Nybegynder
29. oktober 2006 - 17:17 #11
Nope..tjekkede det også igår og mine drev kører UDMA
Avatar billede milter Ekspert
29. oktober 2006 - 17:21 #12
Kører du spil fra harddisk eller CD/DVD-drev?
Avatar billede step2net Nybegynder
30. oktober 2006 - 10:24 #13
Undskyld det sene svar..

Kører det fra Harddisk.
Men spillene kører fra en anden harddisk, end den som er langsom. Da det er den harddisk, som har installeret WinXP, som kører langsomt. (Har også kørt spil fra samme harddisk, hvorpå WinXp er installeret uden forskel.
Avatar billede milter Ekspert
30. oktober 2006 - 12:21 #14
Jeg kan desværre ikke finde på flere forslag.
Avatar billede step2net Nybegynder
30. oktober 2006 - 14:26 #15
Helt iorden.. Prøver lige at søge på google endnu engang efter siden.. så kan det være jeg at selv kan finde svaret på mysteriet.
Avatar billede milter Ekspert
30. oktober 2006 - 15:03 #16
Hvis du finder det, gider du så komme tilbage her med linket?
Avatar billede step2net Nybegynder
30. oktober 2006 - 22:21 #17
Jep, skal jeg selvfølgelig nok