Avatar billede mgrhansen Nybegynder
29. oktober 2006 - 00:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Brug af Danske tegn på en Apache Webserver fejler, hvorfor ?

Hejsa

Jeg har en Webserver hvor jeg ikke kan få brugt ÆØ og Å på ...

Den viser et fint "�" hvor bokstavet skulle være....

Hvordan fa'en får jeg den til at acceptere ÆØ og Å betegnelser?

Math
Avatar billede per-olof Nybegynder
29. oktober 2006 - 11:11 #1
Find i httpd.conf
#
# Specify a default charset for all content served; this enables
# interpretation of all content as UTF-8 by default.  To use the
# default browser choice (ISO-8859-1), or to allow the META tags
# in HTML content to override this choice, comment out this
# directive:
#
AddDefaultCharset ISO-8859-1
Jeg synes self det sku vare UTF-8. Men jeg self bruger ISO-8859-1 og det virker
Avatar billede mgrhansen Nybegynder
29. oktober 2006 - 15:28 #2
læg et svar så får du de point :)

For det fungerede :)
Avatar billede per-olof Nybegynder
29. oktober 2006 - 16:21 #3
Det var jo godt
Avatar billede theprofessor Nybegynder
30. oktober 2006 - 18:11 #4
den ny udgaver af IE 7.0 for Vista vil vise både danske bogstaver OG danske domæner korrekt...hidtid har det krævet en plugin!!
Avatar billede mgrhansen Nybegynder
31. oktober 2006 - 13:39 #5
Hej TheProfessor

Nu var det ikke Vista men Apache spørgsmålet var beregnet til :)

Og selv med plugin ville det ikke blive vist korrekt, da det i httpd filen var indstillet forkert ;) ...

Math
Avatar billede per-olof Nybegynder
31. oktober 2006 - 14:00 #6
Tak før points lidt i overkant men ok