Avatar billede ubej Nybegynder
28. oktober 2006 - 20:57 Der er 12 kommentarer

Brug af mysql og php på computer

Findes der nogle programmer hvor man så kan kører sit script på computern uden at uploade det til et webhotel?

Alså bare kører det på computer uden andre kan se det.

også tilføje ting m.m. lidsom hvis det lå på et webhotel.

Fordi jeg skal tilføje en masse ting til en webside, og de ting bliver gemt i en database.
og jeg vil gerne kunne lave det uden og være på nettet.

er det muligt

og hvilken programmer skal jeg bruge?
Avatar billede jokkejensen Novice
28. oktober 2006 - 21:55 #1
hey..

For at afvilke php på din egen pc skal du have php installeret, samt en webserver - og mysql

der er et lille stykke software du kan installere som skulle fikse det hele for dig ':

http://www.easyphp.org/

/JJ
Avatar billede ubej Nybegynder
28. oktober 2006 - 22:57 #2
Jamen kan man ikke uden nogle webserver. så jeg kan gøre det uden og være på nettet?
Avatar billede jokkejensen Novice
28. oktober 2006 - 23:05 #3
nej der skal en webserver til.. men den er også i pakken..

Det er jo en webserver der afvikler dit serverscript..

/JJ
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2006 - 23:06 #4
Du kan ikke køre script med database uden en lokalhost-server
Vil du have en nem løsning henter du Wamp-serverpakken den installerer det hele for dig

http://www.en.wampserver.com/
Avatar billede ubej Nybegynder
29. oktober 2006 - 09:33 #5
eehm?

Kan man godt bruge den samme computer hvor man skal arbejde og se tingene, til webserver?
Avatar billede ubej Nybegynder
29. oktober 2006 - 10:08 #6
Fedt, har installeret det der wamp5, på min computr.

og det virker jeg kan se det via min lan ip.

Men hvordan får jeg det ud på nettet.

Hvor skal jeg lave det om i rother fordi ip adressen skulle være
http://85.24.22.191

men det skal laves om i rother omsætning?

Jeg har en d-link rother.
Avatar billede ubej Nybegynder
29. oktober 2006 - 10:54 #7
wampserver er sgu da noget lort, den læsser jo ikke hele php'et og den gider ikke oprette sql database.
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2006 - 11:22 #8
Wamp serveren er som andre  færdige pakker, også den anden som joggejensen nævner her easyphp er kun til brug på din computer som lokalserver, for at du kan teste dine sider inden du lægger dine script på dit webhotel.

Vil du selv have din egen server som du vil bruge som eget webhotel, kræver det meget mere opsætning, også med hensyn til sikkerhed., og som nybegynder vil jeg ikke anbefale at opsætte en egen server

Hvis du har et webhotel, opretter de Sqldatabase for dig, når du har det på din egen maskine, skal du via den indbyggede MySql selv oprette dine databaser, der bruger du MySqlAdmin som også er indbygget i Wamp-serveren.

Du skal lige klappe hesten og læse lidt om brugen.

Som nybegynder skulle du fortsætte med at bruge Wamp-serveren, eller en anden tilsvarende, de virker ens, men wamp er den nemmeste at komme igang med, som du nu også har oplevet.

Er der noget du er i tvivl om skal du bare spørge.
Avatar billede ubej Nybegynder
29. oktober 2006 - 11:26 #9
wampserver virker ikke ordenligt, nej det også rigtig vil kun bruge det til lokalserver, og teste det inden det kommer op på et webhotel.

Men hvordan opretter man flere databaser i easyphp?
Avatar billede ubej Nybegynder
29. oktober 2006 - 11:29 #10
i eaysephp hvor står der så hvad oplysninger er til den mysql database der er ?

Alså brugernavn kodeord osv,
Avatar billede ubej Nybegynder
29. oktober 2006 - 11:33 #11
ok jeg fandt ud af hvordan man skulle bare oprette en mappe et sted.

MEn hvor ser jeg oplysningerne til mappen
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2006 - 13:33 #12
Jeg kan ikke hjælpe dig med easyphp, har brugt den for flere år siden.

Går der noget galt er det sikkert fordi du har begge installeret, det må du ikke