Avatar billede tommypedersen Nybegynder
19. maj 2001 - 23:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Begrænse adgang via OWA (Exchange2000)

Eksempel:

Jeg har 20 brugere med hver sin postkasse i exchange. De 5 brugere må via web/OWA læse deres post - rest må ikke. Internt på nettet må alle læse post (ikke via browser men via Outlook2000).
Hvordan begrænser man brugers afgang til OWA
Avatar billede dr.m Nybegynder
28. juli 2001 - 11:09 #1
Disable HTTP protocol on the mailbox that you wish not to have OWA
Avatar billede pasciak Nybegynder
23. august 2001 - 12:09 #2
Hej Tommy, håber at det er iorden at jeg spørger dig her. Jeg er helt ny på disse sider, men der er jo en helt del hjælp at hente. Jeg har set dit svar til spm. 60140, men da jeg er nybegynder er jeg i tvivl om hvilken cmd fil du mener.
Hvis du kan hjælpe så opretter jeg gerne et spørgsmål så du kan få nogle point for det.
Avatar billede pasciak Nybegynder
23. august 2001 - 12:20 #3
Hej Tommy

Jeg har lavet et spm. http://www.eksperten.dk/spm/101443

Avatar billede tommypedersen Nybegynder
28. august 2001 - 07:48 #4
Jeg har ikke fået det testet - vender tilbage senere.
/Tommy
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
15. oktober 2001 - 11:36 #5
dr.m.> where can i disable the HTTP protocol on the mailboxes?
/Tommy
Avatar billede dr.m Nybegynder
15. oktober 2001 - 11:49 #6
In Active Directory Users and Computers (Advanced Features view) open the properties for the user object and choose Exchange Advanced | Protocol Settings | HTTP | Settings | and uncheck the \'Enable for mailbox\' check box.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
15. oktober 2001 - 12:15 #7
dr.m> can i disable all protocols (HTTP/IMAP4/POP3) if the client is on the local network and running Outlook 2000?
/Tommy
Avatar billede dr.m Nybegynder
15. oktober 2001 - 12:29 #8
Well... I am pretty sure you can disable pop3.
I don\'t know what kind of services your exchange performs and what is your infrastructure is like but you can try to disable IMAP4 and see if your phone starts ringing. if it does then you know you should not have disabled IMAP4 :)