Avatar billede sweet-hitman Nybegynder
28. oktober 2006 - 16:27 Der er 9 kommentarer

Ny til linux

Hej..
Nu da jeg er ny til linux ville jeg høre om i vidste hvor fandt nogle nye guides til det. Har installeret ubuntu 6.10, her i går så ville også høre hvordan jeg installere antivirus og sådanne ting ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
28. oktober 2006 - 16:29 #1
har du læst de docs der er på ubuntu web site ?

anti virus ? har du nogensinde hørt om en Linux bruger som har fået virus ?
Avatar billede sweet-hitman Nybegynder
28. oktober 2006 - 16:38 #2
Som jeg sagde, er jeg ny til linux, men ja har kigget en smule. Der må da være en grund til der findes anti virus til linux ;b
Avatar billede coderdk Praktikant
28. oktober 2006 - 17:06 #3
Anti-Virus til linux bliver typisk brugt til at scanne indkommende mails til windowsmaskiner ;)
Avatar billede anoz Nybegynder
28. oktober 2006 - 17:11 #4
en god side, som har hjulpet mig meget, da jeg rodede lidt med ubuntu:

http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu_Edgy

mvh
anoz
Avatar billede erha Nybegynder
28. oktober 2006 - 18:27 #5
Hej sweet-hitman,

kig på sslug.dk og deres linuxbog.dk

vh, Erik
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2006 - 18:34 #6
Du kan bruge Automatix til at installere en masse nyttige programmer og plugins i eet hug: http://www.getautomatix.com/
Avatar billede langbein Nybegynder
30. oktober 2006 - 01:34 #7
Automatix er helt rå. Den gjør en standard Ubuntu til en max mediamaskin gjennom en automatisk prosedyre som installerer en hel masse ting. Meget bra. Anbefales :-)

Har aldri hatt virus på min Linux server men bruker allikevell virus program på den for å kontrollere mailene for Windows virus.
Avatar billede langbein Nybegynder
30. oktober 2006 - 01:37 #8
Ser ellers at det er ClamAV (anti virus) som kjører på min server. Den kan også stilles inn slik at den scanner alle linux filene også, men det bruekr jeg ikke.
Avatar billede langbein Nybegynder
30. oktober 2006 - 01:39 #9