Avatar billede freddy04 Nybegynder
28. oktober 2006 - 15:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at finde bundkort og RAM

Hejsa,
Jeg skal have fundet et bundkort til:
- 2 SATA harddiske i RAID
- Core 2 Duo CPU (socket 775)
- 7950GT PCI Express grafik
- Firewire og USB
- Helst Asus

Jeg har fundet det her på edbpriser, men ved ikke rigtig om det er det rette? http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=227925

Og noget RAM der passer til og gerne lidt hurtigt. 2*1GB havde jeg tænkt mig.

Håber nogen kan hjælpe
Avatar billede freddy04 Nybegynder
28. oktober 2006 - 20:47 #1
Hvordan med med sådan nogen her, når de hedder 2*512, er det så dem man sætter i det samme slot, eller er det to klodser der skal i hver sit?
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=138805
Avatar billede freddy04 Nybegynder
28. oktober 2006 - 21:08 #2
De her 1*1gb er nævnt i manualen som godkendt:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=92356

Kan man så kun bruge dem?
Avatar billede freespace Nybegynder
28. oktober 2006 - 22:09 #3
Det bundkort du linker til mangler firewire find det der hedder Asus P5L/1394 der er firewire på... Angående RAM dem der står i manualen er dem der er testet på bundkortet. Du kan godt købe andre der virker lige så godt.

Evt. disse http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=138806
Bundkort: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=233321
Avatar billede freddy04 Nybegynder
29. oktober 2006 - 10:25 #4
Det med firewire'en havde jeg slet ikke set - tak. De RAM med to gange et eller andet, dem som du også linker til, skal de sættes i hvert sit slot eller det samme - hvordan fungerer de?
Avatar billede freespace Nybegynder
29. oktober 2006 - 11:17 #5
Det er til Dual Channel de sættes i par, det er to blokke som skal i hver sin sokkel, men de arbejder sammen groft sagt så du får mere ud af dem.
Avatar billede freddy04 Nybegynder
29. oktober 2006 - 11:40 #6
OK så er jeg med. Så er det vel smartest at købe dem af 1gb stykket som du linker til, eftersom der er fire sokkler og max er 4gb.

Jeg sidder lige og kikker i manualen for bundkortet som jeg har fundet på asus hjememside, og så er det jeg kommer i tanke om at der på mit kabinet foran er stik til usb, firewire, microfon og højtalere. Det er sådan en lille klap så man ikke skal om bagpå kassen hele tiden. Men jeg har lidt svært ved at gennemskue hvor man sætter de stik i på bundkortet - specielt mht lyd og firewiren da det ser ud som om de kun er eksterne?
Avatar billede freddy04 Nybegynder
29. oktober 2006 - 12:21 #7
Nu får jeg lige øje på at P5L/1394 ikke har RAID controller så den går desværre heller ikke
Avatar billede freespace Nybegynder
29. oktober 2006 - 13:18 #8
Det havde jeg lige overset.. Den her skulle vidst have det hele. Er dog ikke sikker på at der er stik til at sætte Firewire ud i fronten af kabinettet.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=246172
Avatar billede freddy04 Nybegynder
29. oktober 2006 - 15:22 #9
Yes det ser bedre ud - og der ER internt stik til firewire også.
I dokumentationen for mine harddiske står at det skal være nforce4 eller 945p/955x chipset, men der her 965 er vel bare lavet efter dengang, der står jo i hvert fald at den kan tage 3gbs.
Tak for hjælpen - læg et svar
Avatar billede freespace Nybegynder
29. oktober 2006 - 17:39 #10
Selv tak