Avatar billede baatmus Nybegynder
28. oktober 2006 - 11:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Freetext (CONTAINS) search på "T'ai Chi"

Har freetext indexeret en tabel og forsøger vha. CONTAINS klausulet at fremsøge record indeholdende specialtegn og i særdeleshed ordet "T'ai chi". For det første kan jeg ikke angive apostrof i min søgeterm. Har så forsøgt at omgå det ved at undlade apostrof eller erstatte den med andre tegn som skulle blive ignoreret, men det er ikkelykkedes mig at returnere nogle records. Det nærmeste som returnerer de forventede records er "ai chi", hvilket måske var ok i det konkrete tilfælde, mens det vil være ubrugeligt i forhold til fx. "Wilson's".
Avatar billede suppenudel Nybegynder
28. oktober 2006 - 15:36 #1
Søger du fra en webform eller er det direkte i databasen?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. oktober 2006 - 15:59 #2
du skal dublere single quotes
Avatar billede baatmus Nybegynder
28. oktober 2006 - 16:12 #3
suppenudel! Jeg søger direkte i databasen (via en webservice) men det er vel egentlig ikke væsentligt?

arne v! Jeg har prøvet at sætte 2 single quotes, men jeg tror nærmere problemet ligger i SQL servers full-text indeksering, som ganske enkelt ignorer t'et i t'ai chi, som dermed ikke hører med til ordet.
En søgning med:
select * from tabel where contains (*, '"t''ai chi*"')
giver intet resultat.
Det gør (*, '"ai chi*"') derimod selvfølgelig.
Avatar billede suppenudel Nybegynder
30. oktober 2006 - 14:56 #4
Okay - hvis det havde været en webform ville jeg have brugt parameters for at tillade specialtegnene.. Kan ikke helt hjælpe i det andet tilfælde.
Avatar billede baatmus Nybegynder
07. november 2006 - 13:18 #5
De point må jeg vist selv tage :-|