Avatar billede bravida Nybegynder
27. oktober 2006 - 09:52 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Liniefejl 3

Er det fordi jeg ikke har rettet databasen til som hedder cms
Warning: main(includes/mysql.php): failed to open stream: No such file or directory in C:\Programmer\Apache Group\Apache2\htdocs\websted\aendre_status.php on line 3

<?php
session_start();
include "includes/mysql.php";
?>
Avatar billede coderdk Praktikant
27. oktober 2006 - 09:53 #1
Nej, includes/mysql.php findes ikke :P
Avatar billede coderdk Praktikant
27. oktober 2006 - 09:54 #2
Erh, hvor kommer main() fra?
Avatar billede beef12 Nybegynder
27. oktober 2006 - 09:54 #3
fejl i stien...
Avatar billede bravida Nybegynder
27. oktober 2006 - 10:30 #4
Hele koden som jeg skulle bruge og rette til, kan ses på dette link.
http://www.eksperten.dk/spm/741037
Avatar billede coderdk Praktikant
27. oktober 2006 - 11:25 #5
Jeg kan ikke lige se hvad der er galt - er der en "main"-funktion et sted?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
27. oktober 2006 - 11:31 #6
coderdk, main referer til den kaldende side.

Hjælper det hvis du vender slashen, så den passer til en Windows sti:
include "includes\mysql.php";
Avatar billede bravida Nybegynder
27. oktober 2006 - 11:58 #7
hmortensen: sammen fejl efter at havde vendt slashen.
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
27. oktober 2006 - 12:01 #8
har du tjekket at filen ligger der og at du har skrevet 100% ens både i php-filen og i fil-/mappe-navnet?
Avatar billede bravida Nybegynder
27. oktober 2006 - 12:16 #9
sw_red_6: Er ikke helt med, men selve filen hedder aendre_status.php og jeg har lagt den i admin mappen.
Avatar billede htmlbugg Nybegynder
27. oktober 2006 - 12:19 #10
Og ligger der så en mappe der hedder includes med filen mysql.php i admin mappen?
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
27. oktober 2006 - 12:20 #11
det var den fil der skal inkluderes jeg mente...
der skal være en mappe der hedder includes samme sted som aendre_status.php
der skal være en fil der hedder mysql.php i mappen includes

Har du tjekket at det er rigtigt?
Avatar billede bravida Nybegynder
27. oktober 2006 - 12:25 #12
Nej, jeg har ikke oprettet en mappe som hedder includes og ej en fil der hedder mysql.php
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
27. oktober 2006 - 12:26 #13
så er det derfor den kommer med den fejl.
Avatar billede bravida Nybegynder
27. oktober 2006 - 12:27 #14
filen mysql.php hvad skal den da indeholde ???
Avatar billede htmlbugg Nybegynder
27. oktober 2006 - 12:34 #15
Det ved jeg da ikke det er din kode :) Men når du bruger include så vil den åbne den fil der ligger i undermappen "includes" som hedder "mysql.php" ... Så findes mapen og filen ikke kan den jo ikke åbne den.. .Derfor kommer den med fejl i koden.
Avatar billede bravida Nybegynder
27. oktober 2006 - 12:45 #16
htmlbugg: Prøv at se sagen fra denne link, tror så bedre at du forstår hvad jeg mener. http://www.eksperten.dk/spm/741037
Avatar billede bravida Nybegynder
27. oktober 2006 - 18:14 #17
Oplysning: Fejlen var at jeg skulle slette denne linje, include "includes/mysql.php";
Takker mange gange for alle de rigtig gode råd. Læg et svar alle.
Avatar billede coderdk Praktikant
27. oktober 2006 - 18:29 #18
Det må være sw_red_6's? :) Ingen til mig...
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
30. oktober 2006 - 10:17 #19
mine..? htmlbugg's..? codersk's..? aner det ikke. Lad os bare overlade den beslutning til bravida.
Hvis alt skal være ret er det vel egentligt coderdk's, den første kommentar var jo rigtigt.

heller ikke nogen point til mig..
Avatar billede bravida Nybegynder
30. oktober 2006 - 10:37 #20
Synes så at coderdk skal lægge et svar
Avatar billede coderdk Praktikant
30. oktober 2006 - 14:24 #21
heh ok da