Avatar billede whisper Nybegynder
27. oktober 2006 - 09:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Boot CD

Jeg vil lige starte med at sige, at jeg ikke vidste hvilken kategori dette spørgsmål hører ind under.

Mit spørgsmål/problem:
Jeg har lavet mig en Windows 98 boot cd ved at bruge et image, og det virker sådan set fint nok.
Prblemet er at jeg får beskeden "Error: Found an Extended Memory Handler! Reboot computer without XMS driver!", når jeg efter boot, vil starte et bestemt program fra cd.

Hvordan afhjælper jeg dette problem?

(Jeg bruger WinXP.)
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. oktober 2006 - 11:14 #1
Jeg vil foreslå at du læser artiklen "HackerVåben, Værktøj eller Redningskrans. Lav en Live XP CD med forskellige værktøjer" og så laver en ny CD med nyeste SP og de programmer du har behov for

http://www.eksperten.dk/artikler/897
Avatar billede whisper Nybegynder
27. oktober 2006 - 18:30 #2
Problemet er at jeg skal bruge boot cd'en til at starte et program. I programmets manual står der:
"In order to use this programme, you need a Windows 98® boot disk. Even if
your are repairing a computer with Windows 2000, XP, NT or ME. Make
sure the files ‘Autoexec.bat’ and ‘config.sys’ are not on the diskette."
Jeg aner bare ikke lige hvordan jeg får lavet en boot disk uden disse filer. Den boot cd jeg har lavet nu, har jeg lavet ved hjælp af et image jeg har fundet, og ved ikke om der er mulighed for at få adgang til de enkelte filer i sådan et image, for derefter at kunne slette de to filer...
Avatar billede whisper Nybegynder
28. oktober 2006 - 17:49 #3
Jeg var faktisk ikke klar over at dette spørgsmål var så svært at svare på (baseret på antallet af svar). Måske jeg skulle have sat flere point på det(?) :)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
28. oktober 2006 - 21:40 #4
for at få et par ting på det rene: er det en dos applikation du vil køre fra win 98 boot disken? :)
Avatar billede whisper Nybegynder
31. oktober 2006 - 12:56 #5
Øhm, ja det tror jeg nok det er :)
Avatar billede whisper Nybegynder
17. november 2006 - 07:21 #6
Er der virkelig ingen der har et forslag til hvordan jeg laver en Win 98 boot cd uden ‘Autoexec.bat’ og ‘config.sys’ på? :/
17. november 2006 - 07:44 #7
... ka' vi få at vide hvad programmer hedder ? Evt. hjemmeside ?
Avatar billede whisper Nybegynder
24. maj 2012 - 08:39 #8
Efter lang tids inaktivitet fra min side, må jeg nok erkende, at tråden ikke længere er relevant. Men tak for svarerne - for 5½ år siden :P