Avatar billede cutehobbes Nybegynder
26. oktober 2006 - 14:24 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mødeindkaldelse har pludselig forkerte modtagere

Hej derude,

vi har 3 gange i løbet af et par uger haft en mærkelig oplevelse.
En bruger laver en mødeindkaldelse til 4 personer xx, yy, aa og bb.

Brugeren der har lavet den mødeindkaldelse får pludselig svar fra en helt anden i virksomheden xyx som jo slet ikke er indkaldt til mødet.

Er der nogen der kan hjælpe? Sig endelig til hvis du/I skal bruge flere oplysninger.
Avatar billede spine Nybegynder
26. oktober 2006 - 14:35 #1
det er en kendt outlook/ exchange bug.. hvis det drejer sig om eks medarbejdere ? så er det pgra af i har haft deleggates på nogle mailbokse, og disse delegeringer er ikke slettet inden brugeren er slettet og det giver støj.. du skal installere et hotfix på dine workstations SAMT køre /cleanup rules funktionen på outlook.. det skulle fixe det
læs i denne MS artikkel hvordan du gør :)
http://support.microsoft.com/kb/909638/en-us
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
26. oktober 2006 - 14:40 #2
Hej spine - hmm desværre er det ikke ex-ansatte der modtager den mødeindkaldelse. De steder vi har set det indtil videre er det altsammen stadig ansatte.. :(
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
26. oktober 2006 - 14:42 #3
Og vi har været inde på alle modtagere og ingen har disse delegates på.
Avatar billede spine Nybegynder
26. oktober 2006 - 14:46 #4
hmm.. dvs du får ikke fejlmeddelelsen om at ikke alle modtagere fik indkaldelsen ?
er der konsekvens i hvem der får dem ?
Avatar billede spine Nybegynder
26. oktober 2006 - 14:47 #5
men prøv at køre cleanup rules anyway.. det kan sgatens være noget der støjer.
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
26. oktober 2006 - 14:49 #6
Den der clean-up rules er det lokalt på PC'erne? Er det hos den der har indkaldt?
Vi får kun 1 fejlmeddelelse om at ikke alle fik den, og det er fra en ex-ansat. Resten er stadig i virksomheden. Ingen konsekvens... det er på tværs af afdelinger og datterselskaber :-)
Avatar billede spine Nybegynder
26. oktober 2006 - 14:52 #7
ok.. så ER det den nævnte fejl... ja cleanup rules er desværre på "implicerede" pc'er dvs som minimum hos dem der sender og modtager indkaldelserne som går galt..
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
26. oktober 2006 - 14:55 #8
Den med den ex-ansatte var hos en af dem der indkaldte. Hos de 2 andre der har indkaldt og oplevet den havner hos de forkerte er det kun ansatte ingen ex'er :-)
Avatar billede spine Nybegynder
26. oktober 2006 - 14:58 #9
ok..det er lidt mærkeligt... jeg har kun hørt om det ske med ex ansatte. dvs deleted AD brugere... men jeg vil prøve cleanup rules... det er næsten med statsgaranti noget regelværk som driller... de mennesker som personerne får svar fra, dvs dem som ikke skulle have haft indkaldelsen,.. er de "helt ude i hampen" eller er der lidt sammenhælng eks afdelings eller funktionsmæssigt, på den måde kan man som regel lugte sig frem til om det er tilfældigt..
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
26. oktober 2006 - 15:01 #10
Desværre er det "helt ude i hampen" :-/ Desuden har vi også set mails med send on behalf on fra nogen der slet ikke har den adgang til den andens mailboks. Det er ret mystisk :)
Avatar billede spine Nybegynder
26. oktober 2006 - 15:03 #11
wow... ubehageligt....
men prøv cleanup på nogle af de betrufne og se om det afhjælper.. ellers betal de ca 1500 for at åbne en sag hos MS de slipper ikke før problemet er løst. :)
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
26. oktober 2006 - 15:41 #12
Ok - det prøver jeg. Vores system admin er også igang på exchange serveren noget med adresse kartoteket. Ellers må det blive MS. :)
Tak for hjælpen.....