Avatar billede barto Nybegynder
26. oktober 2006 - 13:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kontrol om input i form findes i database

Jeg har en form til dataindtastning, hvor brugeren bl.a. skal indtaste "Mnr" Hvordan kan jeg kontrollere om det indtastede nummer findes i databasen "Medarb"?

Det skal gerne være sådan at hvis nummeret ikke findes, så vil brugeren blive gjort opmærksom på dette ved en messagebox.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2006 - 13:56 #1
Du kan evt. gøre det ved at lave feltet om til en kombiboks, som henter oplysninger i Medarb. Du kan så sætte egenskaben BegrænsTilListe til Ja!~)
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2006 - 13:58 #2
Så har du også mulighed for evt. at få nogle navne på (lav en ekstra kolonne med navn), så man har en mulighed for at se om man har fået det rigtige nr tastet ind..
Avatar billede ffsoft Praktikant
26. oktober 2006 - 13:58 #3
Hvis du kører denne forespørgsel:

strSQL = "Select Mnr From Medarb where Mnr = " & me!MedarbejderNr & ";"

Det forudsætter at du på formen har et felt der hedder MedarbejderNr
så kan du bruge dette felts after_update hændelse til at lave et
recordset med strSQL som kilde.

Hvis dette recordset er tomt (rst.bof = true) findes nummeret IKKE
ellers eksisterer det.
Avatar billede barto Nybegynder
26. oktober 2006 - 15:00 #4
spg: Ja, det var da en nem måde at løse det på. Havde allerede lavet det som kombiboks, så manglede kun lige at begrænse til liste...
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2006 - 15:12 #5
!~)