Avatar billede k_konradsen Nybegynder
26. oktober 2006 - 12:46 Der er 4 kommentarer

Styring af bestilling efter klik på link

På vores hjemmeside, mobilcheck.dk (ikke opppe endnu) står vi og skal bruge et program/programmeringskode til at styre om brugerne faktisk bestiller et abonnement efter de har trykket på linket.

Det skal virke på samme måde som tradedoubler, men vi ville bare selv kunne styre det.

Det skal være sådan, at når brugerne har trykket på linket og så inden for fx 30 dage bestiller et abonnement, skal vi have muligheden for at registrer/bevise det overfor selskaberne og så sende en regning til dem.

Hvis i kender til et program eller en kode, der kan klare dette, så vil jeg meget gerne høre fra jer, også hvis det slet ikke kan lade sig gøre eller i har en bedre løsning?

På forhånd tak,

Kristian
Avatar billede ffsoft Praktikant
26. oktober 2006 - 12:58 #1
Når I registrerer klikket på linket skal der samtidig skrives
tidspunktet ned i en database.
I har vel i forvejen en database hvor I gemmer øvrige informationer,
som navn, adresse og så videre??
Når tidspunktet først er registreret er det nemt at lave en rutine
der checker om der er nogle der er 30 dage gamle og ikke bestilt
endnu. Når du spørger her må det være fordi den teknologi der skal
bruges er .asp, men hvad er det for en database ??
Avatar billede koldstar Nybegynder
26. oktober 2006 - 13:06 #2
Sælger i selv abonnemneter eller videresender i folk til mobilseslskaberne? Hvis I videresender til mobilseslskaberne skal i have noget kode ind på  deres salgsside samt den side i henviser til før i kan spore besøgende.
Avatar billede k_konradsen Nybegynder
26. oktober 2006 - 13:12 #3
Den skulle nok have ligget i "opgaver generelt" eller noget i den stil.
Jeg ved ikke om det skal laves i .asp - det skal bare virke :o)

Men problemet er, at det link folk trykker på, fører den videre over på den anden side, en ekstern side vi ikke ejer, fx over på CBB's hjemmeside.
Avatar billede k_konradsen Nybegynder
26. oktober 2006 - 13:14 #4
koldstar:
Det var faktisk et svar til "ffsoft" men kan se det også passer til dit spørgsmål.

Vi videresender folk til mobilselskaberne.
Hvis de også skal have en kode ind på deres side, så bliver det nok ikke lige så nemt, at lave denne løsning, men vi kan da gøre et forsøg.