Avatar billede niklasnina Nybegynder
26. oktober 2006 - 11:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

kryptere trådløs netværksforbindelse

Jeg har hjulpet en ven med at indstallere et trådløst netværk.Mit problem er når jeg får valget mellem to forbindelser den ene uden kryptering den anden med, hvis jeg vælger den med kryptering skal jeg angive en kode,og der er det jeg ikke hved hvad jeg skal skrive.Det må være en bestemt kode da det ikke er ligemeget hvad der bliver skrevet.
Avatar billede human Nybegynder
26. oktober 2006 - 11:52 #1
Du skal jo skrive den kode du angav da du opsatte det trådløse net.
Avatar billede niklasnina Nybegynder
26. oktober 2006 - 19:41 #2
Jeg har ikke på noget tidspunkt angivet nogen kode.Jeg tilsluttede en trådløs router til mit udtag i væggen og derefter blev der  etableret forbindelse til nettet.
Avatar billede kenp Novice
26. oktober 2006 - 23:07 #3
Er du så sikker på at det er dit trådløse net?

Og hvis du ikke har sikret dit eget.. så har alle da dejlig mulighed for at downloade alt hvad de har lyst til.. der er jo dig som bliver "knaldet" og får en regning..
Avatar billede human Nybegynder
26. oktober 2006 - 23:46 #4
"Mit problem er når jeg får valget mellem to forbindelser den ene uden kryptering den anden med, hvis jeg vælger den med."

Så vælg den uden kryptering..
Avatar billede groogee Nybegynder
26. oktober 2006 - 23:52 #5
Slå op i brugervejledningen. Der skulle være noget med opsætning af WEP eller WPA. Altså kryptering. For at gøre det skal du først sætte din trådløse router/Access point til nettet og derefter forbinde computeren til den. Enten via trådløst eller kabel. Når du har fået forbindelse, åbner du Internet Explorer og taster ip'en fra access pointet ind. Oftest 192.168.0.1 eller 192.168.1.1
Der popper en prompt op hvor du skal taster brugernavn og adgangskode. Ofte admin i både brugernavn og adgangskode. Nogle gange kun i adgangskode. TRyk ok.
Herinde skulle du kunne skrive en kode, ente WEP eller WPA. Skriv koden op og sæt pc'en op til denne kryptering.
Held og lykke
Avatar billede niklasnina Nybegynder
27. oktober 2006 - 10:29 #6
groogee mener du brugervejledningen til routeren?
Avatar billede niklasnina Nybegynder
16. februar 2007 - 16:49 #7
jeg fandt ud af at bruge vejledningen der fulgte med routeren,jeg siger tak for hjælpen til alle.