Avatar billede planbanan Nybegynder
26. oktober 2006 - 11:11 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Sputnik på TV

Jeg har fået et Sputnik abonnement og vil gerne se programmerne på mit TV. Jeg har ikke noget TV-kort i min bærbare og har ingen erfaringer på dette område.

Hvordan får jeg billigst muligt billedet fra min bærbare op på mit TV?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
26. oktober 2006 - 11:33 #1
Hvis der er tv-out på dit grafikkort, skulle det ikke være noget problem.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
26. oktober 2006 - 11:35 #2
Se om der et s-videostik ud fra dit grafikkortet.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
26. oktober 2006 - 11:47 #3
Du kan evt. prøve denne http://www.av-connection.com/?HierachyID=846
Du har nok en vga udgang på din bærbar til ekstra skærm, evt. til fladskærm, så hvis du sætter denne imellem kan du trække den over på dit TV.
Avatar billede planbanan Nybegynder
26. oktober 2006 - 12:11 #4
Jeg har ikke noget grafikkort.Konverteren, som norbert foreslår, koster 499 kr. Det må kunne gøres billigere?
Avatar billede bubbaa Nybegynder
26. oktober 2006 - 15:50 #5
Du har et grafik kort, ellers kan du ikke bruge din computer. Spørgsmålet er hvilke udgange der er på det.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. oktober 2006 - 23:52 #6
respons!
Avatar billede jens_peter Nybegynder
29. oktober 2006 - 23:36 #7
Det er fuldkommen korrekt, hvad bubbaa skriver, grafikkortet sørger for, at der kommer billede på skærmen.
Du har f.eks. en udgang til en alm. skærm bagpå den bærbare, men sidder der ikke også et rundt stik med plads til nogle ben i?
Det er det stik, der hedder et s-videostik og som du kan sætte et kabel i og trække over til dit TV.
Avatar billede planbanan Nybegynder
31. oktober 2006 - 09:22 #8
Jo da - jeg har fundet det runde stik på den anden side af computeren.

Er et kabel så det eneste, som jeg behøver for at få billeder op på mit TV?
Avatar billede bubbaa Nybegynder
31. oktober 2006 - 09:45 #9
Ja det er det. Et stik fra din lydudgang og dit grafikkort der går over til et scartstik.
Avatar billede planbanan Nybegynder
31. oktober 2006 - 10:04 #10
Super :-)
Avatar billede jens_peter Nybegynder
10. november 2006 - 13:47 #11
Godt så fik vi da klaret det:-) God weekend.