Avatar billede idaholst Nybegynder
26. oktober 2006 - 10:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Omgå password på XP-klienter

Hej.
Jeg har netop ghostet et nyt image på vores gamle W2003 server da den var gået ned. Det er et image som ikke indeholder klienter og brugere i AD, dvs. ingen maskiner er tilmeldt domænet.
Problemet er nu, at det ikke er muligt at logge på klienterne i netværket, hverken via serveren eller den lokale administratorkonto. Når der forsøges at logge på den lokale adminkonto står der: Din konto er deaktiveret, kontakt systemadmin".
Hvordan kommer jeg ind i klienterne så jeg kan genindmelde dem i domænet????
Avatar billede venturer Nybegynder
26. oktober 2006 - 10:52 #1
Har du prøvet at starte op i Fejlsikret tilstand? Jeg mener at den deaktiverede administrator konto bliver tilgængelig i dét tilfælde.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
26. oktober 2006 - 12:49 #2
ja eller benytte ultimate boot cd til at nulstille administrator koden
Avatar billede idaholst Nybegynder
26. oktober 2006 - 17:34 #3
Til Venturer:
Tak for tippet - det var lige det der skulle til - i fejlsikret tilstand aktiveres default adminkontoen og det er så muligt at melde klienten ind i domænet igen. Tak for hjælpen!
Avatar billede venturer Nybegynder
26. oktober 2006 - 18:19 #4
Glad for at det virkede :)
Avatar billede venturer Nybegynder
26. oktober 2006 - 18:20 #5
Niels: Bruger selv den CD hvis mit password er blevet "væk". Men jeg mener ikke den også aktivere kontoen hvis den er deaktiveret, hvilket var tilfældet her.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
26. oktober 2006 - 21:56 #6
jo den kan også aktivere kontoer ;) (den nyeste version ihvertfald)
Avatar billede venturer Nybegynder
09. november 2006 - 17:55 #7
Idaholst: Kom det til at virke?
Avatar billede idaholst Nybegynder
10. november 2006 - 09:07 #8
Venturer: Ja, det virkede fint - den indbyggede adminkonto bliver ganske rigtigt aktiveret i fejlsikret tilstand - tak for tippet, simpelt, men effektivt!!!