Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2006 - 09:23 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Importerer fra en database til en anden

Jeg har en Access database med 2 tabeller som jeg gerne vil have samlet i en. I den første tabel er der flere feltnavne end i tabel nr. 2, men de samme feltnavne eksisterer i begge tabeller. Er det muligt at få alt indhold fra tabel nr. 2 over i tabel nr. 1 ?

Mvh.
Henrik
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2006 - 09:24 #1
Og det var selvfølgelig en fejl i min overskrift, det skal være importerer fra en tabel til en anden :-)
Avatar billede mugs Novice
26. oktober 2006 - 09:27 #2
Det nemmestre for dig er nok ar bruge en Tilføjelsesforespørgsel i menuen Forespørgsler > Ny og derefter vælge en tilførelsesforespørgsel.

Det betyder jo, at du er nødt til at kontrollere Tabel1 at der ikke er felter der f.eks. er påkrævede hvis posterne i tabel2 er Null.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2006 - 09:34 #3
Super. Jeg prøver lige at rode med det.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2006 - 09:36 #4
hmmm.. synes ikke lige det er til at overskue, kan du give lidt mere hjælp til hvad jeg præcis skal gøre? :-)
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2006 - 09:36 #5
Er helt ny i access
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2006 - 09:44 #6
Åben tabel 2 markér og kopier det hele. Så åbn tabel 1, flyt kolonnerne rundt så de fra venstre mod højre er lige som tabel 2 og dermed de "ekstra felter" befinder sig ovre til højre.

Så højreklikker du på den nederste, nye post og vælger indsæt....

Ps. Når man roder med datadelen (og i det hele taget) er det en god ide at tage backup først!~)
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2006 - 10:05 #8
Til sandmand:
Dem jeg har hængende er nogle der ikke har været svaret på eller er kommet "Accepterer svar".. Så kan jeg vel ikke gøre mere?
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2006 - 10:44 #9
Det virker.. Super og tak for hjælpen..
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2006 - 10:49 #10
!~)