Avatar billede xerofyt Nybegynder
26. oktober 2006 - 01:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvad er man, når man tror på den nordiske mytologi?

Og har den religion et anden navn end "den nordiske mytologi"?
Avatar billede off-line Nybegynder
26. oktober 2006 - 02:00 #1
Man er vist Asa dyrker, fordi, man tilbeder Asa guderne.
Avatar billede off-line Nybegynder
26. oktober 2006 - 02:02 #2
Der er noget her:
Asa- og Vanesamfundet i Danmark
Dansk religiøs bevægelse grundlagt i 1997 af Bent Dahlin. Bevægelsens andet navn er Forn Sidr, som betyder "den gamle sæd" (dvs. tradition). Bevægelsens medlemmer, som tæller ca. 100 mennesker i Danmark, dyrker de gamle nordiske guder og forskellige egenskaber tillagt disse guder gennem ritualer som fx runemagi og trolddomskogning, og udgiver bladet "Vølse. Organet for Hedensk Sæd".
Avatar billede kennyb85 Nybegynder
26. oktober 2006 - 13:26 #3
Asatrú

hedder det :)
Avatar billede xerofyt Nybegynder
28. oktober 2006 - 01:49 #4
det er ikke det ord jeg leder efter :( men dit svar er dog godkendt :) for det kan man jo også kalde det