Avatar billede jens123 Nybegynder
25. oktober 2006 - 22:42 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hent informationer direkt fra database

Jeg har tænkt mig at lave et program der downloade odds fra forskellige betting hjemmesider.

problemmet er at hvis jeg vil hente en speciel kamp og den tilhørende odds. skal jeg downloade hele hjemmeside og derefter sortere kamp og odds ud af html koden.

det ville være mere smart hvis jeg kunne downloade odds og f.eks. kamp navn direkt fra den database som hjemmesiden bruger. Eller for den sags skyld hele database.

Men hvordan finder man en hjemmesides database, eller hvordan for man adgang til den.

jeg kigger på følgende hjemmeside http://www.danbook.com/?pg=odds_view_league&league_id=587
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2006 - 22:48 #1
Du har ikke adgang til deres database. Punktum.

Selv hvis de skulle have lavet en mega boef og ikke have lukket for adgang ville
det vaere strafbart at udnytte det.
Avatar billede jens123 Nybegynder
25. oktober 2006 - 22:50 #2
men hjemmsiden har læse adgang, har jeg ikke osse læse adgang på en eller anden måde.
Avatar billede leif Seniormester
25. oktober 2006 - 22:55 #3
Nej
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2006 - 22:56 #4
Nix.

Det er helt standard praksis kun at give web/app serveren adgang til databasen.

De har sikkert ogsaa et password paa databasen.
Avatar billede leif Seniormester
25. oktober 2006 - 22:56 #5
Du har adgang til de data som hjemmesiden henter og præsentere for dig. Der kunne jo være information i databasen som du kun må få når du er logget ind på siden. Jeg ville da ikke have alle mulige til at rode direkte i min database
Avatar billede jens123 Nybegynder
25. oktober 2006 - 22:57 #6
Det vil sige at der ikke er andre muligheder end at downloade hjemmesiden, og derefter sortere de informationer ud jeg vil have.
Avatar billede keysersoze Guru
25. oktober 2006 - 23:01 #7
jo - altså, det er jo altid et forsøg værd at kontakte danbook og spørge om du kan få fat i de ønskede data fx i et xml-feed eller lignende.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2006 - 23:01 #8
Korrekt.

Og hvis du videre publicerer oplysningerne kan du stadigvaek komme i problemr med
ophavsret.

Hvis det kun er til eget brug kan de ikke forhindre dig i at lave din egen
browser til at vise det af deres side som interesserer dig.
Avatar billede jens123 Nybegynder
25. oktober 2006 - 23:07 #9
okay hvis du vil have point, skriv noget som svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. oktober 2006 - 01:23 #10
svar