Avatar billede dtm Nybegynder
25. oktober 2006 - 17:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

brænde over på dvd-skive

Når jeg putter en cd i min brænder, så popper der et vindue op hvori jeg kan trække de ting over som jeg vil have brændt, for derefter at trykke på "Skriv disse filer til cd"...
Nu har jeg så prøvet at ligge en DVD-skive i brænderen, og samme vindue popper op, men jeg kan bare ikke få lov at trække noget derover i.... og mine brænderprogrammer kan heller ikke brænde på den... Hvad er der lige galt her??
Det skulle altså være en brænder til det hele.... og for lige at være sikker, hvordan tjekker jeg lige at den kan brænde DVD'er??
Avatar billede groogee Nybegynder
25. oktober 2006 - 18:00 #1
Står der DVD-R eller DVD-RW på drevet?
Avatar billede dtm Nybegynder
25. oktober 2006 - 18:13 #2
Der står både DVD-R/RW og RW DVD + Rewrittable
Avatar billede dtm Nybegynder
25. oktober 2006 - 18:24 #3
Avatar billede japping Nybegynder
25. oktober 2006 - 22:42 #4
Jeg har kigget lidt på det. Sjovt nok eksisterer dette drev ikke på Samsung's svenske og danske side. Men prøv først følgende:

1) Følg linket til samsung på den side du selv henviser til
2) Vælg USA som land (øverst til højre)
3) Søg efter det drev du har (øverst til højre)
4) Vælg det første link
5) Vælg "Firmware" yderst til højre
6) Download den seneste version
7) Installer firmware og se om det virker

Min erfaring er at når man anskaffer sig ny hardware skal man ALTID hente seneste software. Har selv haft lignende problemer med router og eksternt DVD drev.
Avatar billede japping Nybegynder
27. oktober 2006 - 09:19 #5
Og hvad er status så ?