Avatar billede micca Nybegynder
25. oktober 2006 - 16:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Deling af filer på trådløstnetværk

Hej, er der nogen kloge hovder der kan svare på, om det er muligt at dele filer gennen en trådløs router. Altså oprette en lille hjemmenetværk gennem en router (linksys WRT54G). Kan det lade sig gøre at dele en printer as well? Jeg har "hoved computeren" kablet på routeren de øvrige kører på det trådløse.

vh
Michael T
Avatar billede cerb Nybegynder
25. oktober 2006 - 16:40 #1
Kan det nemt, du skal bare vælge hvilke mapper der skal deles på din hoved comp.
Det samme gør du med printeren, altså deler den.

Sørg for alle maskiner bruger samme arbejdsgruppe.

På den bærbare tilføjer du så bare printeren og de mapper der er delt. vupti så kører det
Avatar billede micca Nybegynder
25. oktober 2006 - 21:42 #2
Hej igen, det synes jeg ikke rigtigt at kunne finde ud af! Er det muligt med en lidt mere slavisk gennemgang?

vh

Michael
Avatar billede kenp Novice
26. oktober 2006 - 23:12 #3
Er det ikke nemmere at du fortæller om hvad du får af fejl eller andet når du forsøger...
Avatar billede micca Nybegynder
27. oktober 2006 - 07:54 #4
Jo hvis jeg fik nogen fejl, ville det klart være en fordel ;)  Det eneste jeg kan se i arbejdsgruppen er den selv samme computer, som jeg er placeret ved. Har opretter
t en anden tråd angående firewall sikkerhed, det er muligt det er den der laver ballade. Kigger lige på det senere i dag. "hoved computeren" er kablet på routeren og kan derfor ikke køre xp's egen trådløs hjemmenetværk. Jeg har kørt guiden "opret et mindre hjemme hjemmenetværk" eller hva' det nu hedder også med det resultat, at jeg kun kan se den respektive computer.