Avatar billede malou666 Praktikant
25. oktober 2006 - 15:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

DCD-brænder opfattes som DVD-RAM

Hej,

Jeg har netop geninstalleret en maskine. Brænderen virkede fint, men på et eller andet tidspunkt, skiftede den navn i denne computer. Før hed den DVD-rw-drev og virkede, men nu hedder den DVD-RAM og virker overhovedet ikke.

Er det noget i har set før og kan det fixes?

Jeg kan ikke sige noget specifikt der er sket... men har installeret "burn4free" på den. Men da virkede den....
Avatar billede doodoo Novice
25. oktober 2006 - 15:48 #1
Opdater driverne til brænderen via CD'erne du fik fra leverandøren?
Avatar billede milter Ekspert
25. oktober 2006 - 16:08 #2
Prøv at åbne Enhedshåndtering > Find brænderen og højreklik den > Fjern > Genstart computeren.

XP skulle så gerne finde den rigtige driver og installere den.
Avatar billede malou666 Praktikant
25. oktober 2006 - 16:16 #3
Har gjort begge del, har endda flash opgraderet firmwaren. Har også prøvet at sætte drevet i en anden maskine, uden held. prøver en tredje, som ikke er windows updated... tror det er en win´dows opgradering.
Avatar billede haverslev Novice
25. oktober 2006 - 16:19 #4
Prøv lige følgende.
Klik på Start – Klik på Kør > Skriv: Regedit  - OK
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}  ( findes kun en mappe der begynder med: 4D36E965 )
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.  –  Genstart Pc`en.
Avatar billede malou666 Praktikant
25. oktober 2006 - 17:49 #5
hej igen,

"Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem."  Men det gjorde de ikke øw. Men så prøvede jeg et Smart-burn tool fra lite on hjemmeside. og nu virker det, selv om den stadig hedder dvd ram. hmmm