Avatar billede pera Nybegynder
25. oktober 2006 - 13:46 Der er 5 kommentarer

sql 2000 enterprise til 2005 sdt

Vi har en SQL 2000 Enterprise server. Vi vil gerne over på SQL 2005 Standard. Hvordan kan man finde ud af, hvilke databaser o.a. som i det nuværende set-up kan flyttes? Hvordan kan man se at en database benytter sig af funktionalitet, som kun findes i en enterprise udgave?
Avatar billede teepee Nybegynder
25. oktober 2006 - 14:03 #1
2000 Enterprise indeholder ift. til 2000 standard:
Distributed Partitioned Views
Log Shipping
Parallel index creation
Failover clustering
Så vidt jeg kan læse mig til her:
http://www.microsoft.com/sql/prodinfo/features/compare-features.mspx
er det kun express udgaven der kan give dig problemer.
Der er dog uden tvivl lidt sjov med sikkerheden i 2005 som skal være anderledes, da der hér er tilføjet users til databasen i stedet for serveren.
Avatar billede miphisto Nybegynder
26. oktober 2006 - 09:01 #2
Husk inden du rykker db's at finde ud af om applikationer. kan køre på 2005
Avatar billede pera Nybegynder
26. oktober 2006 - 11:02 #3
Hvordan finder jeg ud af om de kan køre på en 2005 ?
Avatar billede miphisto Nybegynder
26. oktober 2006 - 13:05 #4
du skal tage fat i leverandørne, ring til dem de er købt ved.
Vi har feks ikke kunne opgradere pga. Basware - dokumentscanning og vores Navision 3.60

Jeg anbefaler du laver en test installation af sql 2005 uanset hvad du får at vide af leverandørne.
Avatar billede teepee Nybegynder
26. oktober 2006 - 14:29 #5
MS Dynamics CRM er heller ikke så glad for at blive flyttet over på en 2005'er. Den kører meget bedre på 2000.