Avatar billede anderslund78 Praktikant
25. oktober 2006 - 13:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Når jeg gemmer billeder (GIF) til web i PS, bliver det sløret?

Når jeg gemmer et billede til web (gif) bliver billedet ikke så skarpt og tydeligt, som det er i Photoshop. Hvad er det jeg glemmer at gøre i Photopshop, siden billedet ikke bliver skarpt men meget sløret og utydeligt? Jeg har aldrig oplevet dette problem før :-(
Avatar billede htmlbugg Nybegynder
25. oktober 2006 - 13:12 #1
Må jeg lige høre, gemmer du normalt billeder i gif eller er det første gang? For hvis det er første gang har jeg svaret her:

GIF har ikke så mange farver, og når man gemmer i GIF bliver det lidt utydeligt og farverne vil ændre sig. Det der sker når du gemmer til web, er at den pakker billedet mere, så bliver kvaliteten også dårligere... Prøv at gøre kvaliteten bedre, og kompressionen dårligere så burde det blive mindre sløret.
Avatar billede anderslund78 Praktikant
25. oktober 2006 - 13:19 #2
Det er forresten et grafisk billede - et screendump af en side, hvor jeg redigeret lidt i nogle bokse.
Jeg er blevet fortalt at GIF er bedst til grafisk billeder og JPG til naturlige billeder eller hvad man kalder det :-) jeg har prøvet både at gemme i jpg og gif og har sat kvaliteten til maximum. Hvor kan jeg justere denne compression?
Avatar billede htmlbugg Nybegynder
25. oktober 2006 - 13:33 #3
Ok... Nu har jeg selv lavet noget pis og gået ind i save for web... Prøv med at sætte gif type først... Nu vælger jeg dem oppefra og nedefter...

GIF                Lossy:        0
Selective          Colours:      256
No Dither          Dither:      Intet
Transparency hvis du vil have det....

Tror det er det bedste du kan få ud af det... Det kan være der ikke står det rigtige kan slet ikke læse hvad der står på den anden skærm... Skal nok ha den renset :)
Avatar billede htmlbugg Nybegynder
25. oktober 2006 - 13:34 #4
Ok ved ikke om det gav nogen mening... Det jeg har skrevet der er et skema over hvordan indstillingerne burde være hvis du vil have max kvalitet...
Avatar billede anderslund78 Praktikant
25. oktober 2006 - 13:41 #5
Jep sådan er mine indstillinger også. Det virker som at det er fordi det er en høj opløsning, som så i Windows billede og Fax fremviser så skal komprimeres og derved bliver kvaliteten dårligere. Jeg prøver at gøre billedet mindre og ser, hvad der kommer ud af det.
Avatar billede jokkejensen Novice
25. oktober 2006 - 13:44 #6
tryk CTRL+A i "billede og faxfremviseren" så skalerer den ikke..

/JJ
Avatar billede anderslund78 Praktikant
25. oktober 2006 - 14:29 #7
Ahh ok så virker det :-)
Avatar billede jokkejensen Novice
26. oktober 2006 - 10:47 #8
ja det er en meget grim skalering det laver :).. den zoomer ikke bare som man forventer - den "smadrer" det totalt sammmen :)
Avatar billede anderslund78 Praktikant
26. oktober 2006 - 11:19 #9
ja det er mega grimt :-) ved du hvorfor den laver denne skalering og kan man ændre i programmet så den ikke gør det næste gang?