Avatar billede bigby Nybegynder
25. oktober 2006 - 12:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke kopiere filer - mangler systemressourcer

Jeg forsøger - som jeg plejer - at kopiere hele dokumentmappen til en ekstern harddisk. Men omtrent halvvejs fryser processen med en fejlbesked om, at der ikke er nok systemressourcer til at kopiere.

Jeg har deaktiveret alle programmer, som kører i baggrunden (bortset fra min Bullguard Antivirus) - der sker det samme hver gang. Desuden har jeg ændret sidefils-indstillingerne fra fast størrelse til dynamisk - igen uden held. Der er rigelig ledig harddiskplads og en hel gigabyte hukommelse. Pcen er en Athlon X2 3500, og styresystemet er Windows XP Home (fuldt opdateret med SP2 osv.).
Avatar billede nva Praktikant
25. oktober 2006 - 13:09 #1
Hvilket fil-format har den externe disk og hvor stor er filen - måske har det noget med det at gøre.
Avatar billede nva Praktikant
25. oktober 2006 - 13:12 #2
Kan skyldes at en eller flere af filerne er beskadiget http://support.microsoft.com/kb/207377/da
Avatar billede bigby Nybegynder
25. oktober 2006 - 13:28 #3
Begge diske er NTFS.

Jeg genkendte ikke den fil, der voldte problemet - og tvivler på, det var den samme. Nogle af filerne er pænt store (fx. videofiler på flere gigabyte), men der er rigelig plads på den eksterne hd.

Mht. fejl i filerne: Det er ikke særlig længe siden, jeg kørte scandisk, men jeg kan da prøve igen. Det tager desværre en dags tid, da min lokale disk er på 400GB...
Avatar billede nva Praktikant
25. oktober 2006 - 13:39 #4
Kan du uden problemer kopiere dokumentmappen over til en anden folder internt på den oprindelige harddisk? Hvis du kan det er der nok ingen fejl i selve filerne.
Avatar billede hcma Novice
25. oktober 2006 - 13:47 #5
har du prøvet at tage overførslen i små bidder ?
Avatar billede bigby Nybegynder
25. oktober 2006 - 15:33 #6
Små bidder hjalp ikke.

Men jeg har foreløbig løst det ved at udføre kopieringen i fejlsikret tilstand. Her fungerer det. Gad vide, hvad der æder mine ressourcer. Ifølge Adaware og Spybot er det ikke spyware.
Avatar billede nva Praktikant
25. oktober 2006 - 15:41 #7
Kan du ikke se det via joblisten (Ctrl+alt+delete) mens det sker?
Avatar billede bigby Nybegynder
25. oktober 2006 - 19:31 #8
Joblisten har ikke et enkelt program, der æder det hele (som man nogle gange oplever, når den er ved at crashe), og pcen virker ellers ikke langsom. Måske er det bare på tide at geninstallere hele svineriet.
Avatar billede nva Praktikant
26. oktober 2006 - 15:30 #9
Du kan jo prøve at give den en tur med denne http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm - og så kigge i din msconfig fra 'start-kør' hvad der starter sammen med pc'en og måske slå noget af det fra.