Avatar billede anders_kaas Nybegynder
25. oktober 2006 - 10:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Periodevis langsomt netværk

Vi et netværk i et industrielt netværk.
Vi oplever jævnligt problemer med at "alting kører langsomt". Jeg har en formodning om det kan skyldes fejl på netværket.
Der er både servere, clienter, PLC'er, stregkodelæsere og printere på det. Vi har målt kablerne igennem og skiftet et par stik.
Jeg vil gerne have forslag til hvad man ellers kan gøre eller undersøge?
Avatar billede robotten Praktikant
25. oktober 2006 - 12:57 #1
En metode kunne være, at få et snifferprogram til at overvåge trafikken nogen tid. Herved kan der måske opdages hvilken maskine der er synderen. Det kan være en inficeret pc, der står og banker trafik afsted.

Men ellers er mulighederne rigtigt mange - deværre.
Det kan oftest også være nogle indstillinger på PDC'en, der ikke er rigtige. Her kan det være en fordel, at få en konsulent til at gennemgå denne, og optimere den til bedste ydelse.
Det kan fx være et simpelt dns opslag der ikke er rigtigt indskrevet, og forårsager en hængning i systemet, indtil serveren finder en anden udvej.
Avatar billede robotten Praktikant
31. oktober 2006 - 12:36 #2
?
Avatar billede anders_kaas Nybegynder
01. november 2006 - 13:32 #3
Jeg har ikke erfaring med snifferprogrammer. Et det et lille program, der ska lkøre på serveren?
Hvis vi skal have fat i en konsulent, er det så en "netværks konsulent" vi ska llede efter? Eller hvad kalder sådan en sig?
Avatar billede robotten Praktikant
01. november 2006 - 15:44 #4
Det mest optimal i denne sammenhæng, vil nok være en konsulent udefra. De er dyre i drift, men sådan er det jo ;)
Jeg vil anbefale at ringe til en af de lidt større kæder i nærheden, da de da vil kunne trække på hele deres interne netværk af viden.
Avatar billede robotten Praktikant
06. november 2006 - 11:54 #5
Blevet klogere?
Avatar billede robotten Praktikant
09. november 2006 - 08:11 #6
?
Avatar billede robotten Praktikant
12. januar 2007 - 11:18 #7
Selv tak :(
Avatar billede robotten Praktikant
12. januar 2007 - 12:33 #8
Fint :)