Avatar billede harlequin Nybegynder
25. oktober 2006 - 09:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

HD kan ikke installer os

Jeg har lige modtaget min nye WD Raptor WD740GD 74 GB harddisk, men jeg kan ikke få installeret et os på den.

Jeg har prøvet følgende hver gang med det samme resultat BSOD

1. En hd i systemet, booter op fra xp cd'en, får BSOD lige før installation skal til at starte.

2. 2 hd i systemet, den anden er med mit gamle os, booter fint op fra xp cd'en og begynder at installer xp, installationen genstarter og går i BSOD.

Jeg kan godt se og bruge hd'en i mit gamle os, der er umiddelbart ikke nogen problemer med den, men så prøvede jeg at køre Partition Table doctor 3.5 og får en fejlmeddelse som kan ses her:

http://www.fluii.dk/pic/FluiiDK-1570.jpg

Det er ikke lykkes mig at rette fejlen, så en hver hjælp er velkommen.

På forhånd tak.
Peter
Avatar billede cyberspace Nybegynder
25. oktober 2006 - 10:27 #1
prøv at gå ind i din bios (gøres som regl ved at man lige efter start trykker delete/F2)
herunder er der (forhåbentligt) et punkt der hedder standart cmos setup her under kan du ændre hd instillinger (vælg harddisken og gå ud til højre her kan du skifte/vælge anden indstilling - mit bud er at du vælger large)

held og lykke
Avatar billede cyberspace Nybegynder
25. oktober 2006 - 10:28 #2
ikke det bedste billede men det kan vel bruges http://www.informatiquepourtous.com/formation/optimi/bios/setup.gif

det er under punktet mode du skal ændre
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2006 - 10:38 #3
Du kan prøve at sætte din nye harddisk i som slave på dit gamle system - Formater harddisken og kør derefter en "chkdsk /r /f" på disken
Avatar billede harlequin Nybegynder
25. oktober 2006 - 11:14 #4
Det skal lige siges at den er tilsluttet med sata stik og alt er sat op som auto i biosen, jeg prøver lige og se om jeg kan ændre det i biosen.
Avatar billede harlequin Nybegynder
25. oktober 2006 - 12:25 #5
Efter have rodet lidt mere med Partions Table Doctor fandt jeg nogen mærkelige gemte partiotions se her:

http://www.fluii.dk/pic/FluiiDK-1571.jpg

Det skal lige siges at hd'en er en ombytning, da min tidligere hd crashede, så jeg tror at den har været brugt før. Men WD har ikke formodet at clear den ordentligt, spørgsmålet er så hvordan jeg gør det, udmiddelbart kan Partitions Table Doctor ikke gøre det så vidt jeg kan se?
Avatar billede eumenides Nybegynder
25. oktober 2006 - 12:48 #6
Prøv at køre KillDisk fra UltimateBootCD http://ultimatebootcd.com/
Vejledning kan findes på http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=18283
og på http://www.it-knowlegde.dk/killdisk.html

Der er vist noget med at XP uden SP2 ikke pr automatik kan genkende en SATA, så hvis det er en gammel XP cd uden SP2, så kan det godt være at du er nødt til at slipstreame den
Avatar billede harlequin Nybegynder
25. oktober 2006 - 12:51 #7
Jeg kører med XP MCE med SP2, men jeg vil ligge tage en kigger på det program.
Avatar billede off-line Nybegynder
25. oktober 2006 - 13:39 #8
En ombytning. Hvis det er en ombytning fra en forretning, inden for garantien,
er du blevet grundigt snydt. Man har selvfølgelig krav på en ny, plomberet HD.
Når der ligger Linux partitioner på den, er den selvfølgelig brugt og måske
også slidt, eller ikke helt i orden siden den er afleveret tilbage.
Avatar billede harlequin Nybegynder
25. oktober 2006 - 13:52 #9
Det er en RAM fra producenten Western Digital, så de har sikkeret givet mig en den har repareret, men ikke ryddet godt nok op på den, jeg er pt ved at kører en killdisk på den, så nu må vi se. Den kom også vakum pakket, så det var ikke til at se at den have været brugt før fysisk.
Avatar billede off-line Nybegynder
25. oktober 2006 - 14:02 #10
Nå ja med Killdisk fjerner du jo beviset på, at den er brugt, og så kan du
ikke gøre noget ved det alligevel.
Western Digital. Det er altså ikke hos dem, jeg skal købe min næste HD.
Avatar billede harlequin Nybegynder
25. oktober 2006 - 17:22 #11
Nå så lykkes det mig endelig at få fjernet de mærkelige linux partioner, men ikke med diskkill, den stoppede hele tiden ved 45%. men med et program som også ligger på ultimatebootcd )Darik's Boot and Nuke), så pointene går til eumenides. Så kom med et svar.

Takker
Peter
Avatar billede harlequin Nybegynder
02. november 2006 - 08:51 #12
Efter som du ikke har svaret endnu, regner jeg heller ikke med du gør det, så jeg nupper selv de point så.

/Peter