Avatar billede leory Nybegynder
25. oktober 2006 - 08:54 Der er 8 kommentarer

hjælp til dk

Opgave 1 - Websideanalyse

Se sekvens 10 "Praktik"

Trælasthandlerunionen - TUN - er den toneangivende brancheorganisation, der repræsenterer Danmarks mest betydende trælastforretninger, byggematerialeforretninger og byggemarkeder.

Målgruppen for TUNs webside er medlemsvirksomhederne.
Beskriv websidens formål
Lav en analyse og vurdering af TUNs webside www.tun.dk
Vurder design, struktur og brugervenlighed
Hvilke krav stiller I/du til en god webside?
Læs evt. mere om, hvordan du analyserer websider på:
www.bedstpaanettet.dk/Content
Opgave 2 - Jobansøgning

Se sekvens 10 "Praktik"

Skriv en jobansøgning, hvor du uopfordret søger en elevplads i et byggemarked tæt på din bopæl.

Husk CV.

Find eventuelt byggemarkeder via kort

Læs eventuelt mere på: www.jobbasen.dk
Opgave 3 - Artikel til personaleblad

Se sekvens 10 "Praktik"

Forestil dig, at Line har fået elevplads i et byggemarked. Hun har nu været ansat som elev i et år. Line er vellidt på arbejdspladsen, og hun er meget glad for arbejdet og kollegerne. Hendes chef har bedt hende om at skrive en artikel om det at være elev i et byggemarked. Artiklen skal trykkes i byggemarkedets personaleblad.

Skriv artiklen.

Husk at tage hensyn til målgruppen, sprog, indhold og layout.

Vælg et byggemarked Line har fået elevplads i via kort

Se mere på:www.aiu.dk

Opgave 4 - Skriv en sms

Se sekvens 10 "Praktik"

Skriv den sms, som Line skrev til sine venner og veninder, den dag hun fik besked om, at hun havde fået elevpladsen.

Der havde været 75 ansøgere og 6 til samtale

Opgave 5 - Skriv en e-mail

Se sekvens 4 "Terrassedøren"

Faren, Torben, bestiller en terrassedør, som har specialmål. Det tager 6-8 uger, før fabrikken kan levere døren. Torben aftaler med ekspedienten, at han skal modtage en e-mail fra byggemarkedet, når døren er færdig.

Skriv den e-mail, som medarbejderen fra byggemarkedet sender til Torben for at fortælle, at døren er klar til afhentning i butikken.

Tænk på tiltaleform, sprog og indhold.
Avatar billede robotten Praktikant
25. oktober 2006 - 10:58 #1
Hvor langt er du nu med opgaven, og hvor sidder du fast?
Avatar billede leory Nybegynder
25. oktober 2006 - 18:46 #2
har du MSN robotten??
Avatar billede leory Nybegynder
26. oktober 2006 - 15:51 #3
??
Avatar billede robotten Praktikant
26. oktober 2006 - 17:57 #4
Nej, ikke jeg anvender til sådanne formål her.
Men jeg forstår ikke helt, hvor du vil hen med dit spm., men prøver at hjælpe alligevel.
Avatar billede robotten Praktikant
31. oktober 2006 - 12:55 #5
(Opgiver)
Avatar billede robotten Praktikant
06. november 2006 - 11:55 #6
Luk...
Avatar billede robotten Praktikant
12. januar 2007 - 11:01 #7
Luk!
Avatar billede robotten Praktikant
12. marts 2007 - 11:31 #8