Avatar billede bwinkel Nybegynder
24. oktober 2006 - 22:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Memorystick kan ikke læses/formateres

Jeg har et memorystick duo, som ikke kan læses mere. Når jeg sætter den i min kortlæser, siger den at kortet ikke er formateret, men beder man den om at formatere, siger den at kortet ikke kan læses. Prøver jeg at fjerne hardwaren via "sikker fjernelse af hardware" siger den at hardwaren ikke kan stoppes nu, prøv igen senere.
Under enhedshåndtering, står der at enheden virker korrekt. Fjerner jeg driveren, installeres driveren helt som den skal, når kortet sættes i porten igen.
Hvad er problemet? Jeg har prøvet med flere kort, så det er ikke kortet det er galt med.
Det drejer sig om en bærbar HP Pavilion zd8000, med indbygget kortlæser.
Avatar billede milter Ekspert
25. oktober 2006 - 01:21 #1
Bruger du kortet i et kamera, og hvis du gør, kan du så se kortet i kameraet eller formatere det der?
Avatar billede bwinkel Nybegynder
25. oktober 2006 - 08:40 #2
Kortet virker fint i et kamera, og kan godt formateres der. Det er ligesom om at PC'en har et program der optager kortet, så man ikke kan få kontakt til det. Det kan selvfølgelig også være en hardwarefejl i kortlæseren.
Jeg har set efter diverse programmer, hvor kortet bruges som lagerplads (Adobe photo album), jeg kan ikke se at det "hænger" nogen steder.
Er der et stykke software der kan overvåge hvad der sker på en port eller et drev?
Avatar billede milter Ekspert
25. oktober 2006 - 10:02 #3
" Jeg har prøvet med flere kort, så det er ikke kortet det er galt med" => Skal det forstås på den måde, at du får samme fejl med andre kort af samme type?

Kan du slutte kameraet til computeren med USB-kabel? Hvis du kan, kan du så læse kortet på den måde?
Avatar billede bwinkel Nybegynder
25. oktober 2006 - 11:21 #4
Ja, jeg får samme fejl med et andet kort i. Jeg prøver lige det med kablet i aften, men tror ikke at det er problemet. Jeg kan ikke stoppe hardware, via det lille sikker fjernelse af hardware icon, nede ved uret. Den kan sagtens se, at det er et memory stick duo pro, men den tror bare at det er uformateret kort. Kunne man så bare få den til at formatere kortet, men nej, det vil den ikke.
Kan man med fordel vælge selv at installere en driver, fremfor bare at lade windows gøre det?
Avatar billede milter Ekspert
25. oktober 2006 - 12:17 #5
Du kan prøve det her:

Højreklik "Denne computer" på skrivebordet > Administrer > Diskhåndtering > Hvis dit kort optræder der, hvad står der så om det?

Her kan du igen prøve at formatere det med højreklik > Formater. Du kan også prøve dette: Højreklik > Skift drevbogstav og sti > Rediger > Giv drevet et andet bogstav som ligger sidst i alfabetet > OK.

Se om det har ændret noget.

Hvis der fulgte en driver med, så installer den i stedet.
Avatar billede smikkel Nybegynder
25. oktober 2006 - 13:08 #6
Du kan osse prøve det her lille program fra Sony som er til at formatere memorystick med.

http://www.sonydigital-link.com/memstick/downloads/downloads_ms.asp?l=en&f=MSFRM

Mvh. smikkel
Avatar billede milter Ekspert
25. oktober 2006 - 13:54 #7
smikkel >

Jeg har godt set programmet, men så vidt jeg kan se, virker det kun med visse Sony kortlæsere.

Men det er da muligt, at det virker med andre.
Avatar billede smikkel Nybegynder
25. oktober 2006 - 14:07 #8
Nej jeg bruger til min kort læser, som er combi DVD brænder med kortlæser i..

Mvh Smikkel
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2006 - 19:25 #9
Om det virker aner jeg ikke, men du kan prøve at gownloade, brænde og boote op på INSERT http://www.inside-security.de/insert_en.html
Hvis den kan se din MEMORY-fidus kan du med stor sikkerhed slette og oprette partition og herefter formatere
Avatar billede bwinkel Nybegynder
02. januar 2008 - 00:03 #10
Må hellere lukke den her, det var en hardware fejl.