Avatar billede morphdk Nybegynder
24. oktober 2006 - 14:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Flytte Exchange 2003 til ny server

Hej,

Jeg har en Exchange 2003 server stående lige nu, som jeg skal have flyttet til en anden server. Jeg har installeret Exchange 2003 på den nye server, men nu er jeg i tvivl om, hvilken fremgangsmåde jeg skal bruge herefter.

Er der nogen herinde der har et par råd, eller nogle links til guides?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
24. oktober 2006 - 14:44 #1
flyt firststoragegroup til den nye server (gøres i exchange manageren)
Avatar billede morphdk Nybegynder
24. oktober 2006 - 14:49 #2
Flyttes alt så til den nye med det samme?
Jeg vil gerne have mulighed for at teste om den nye kører ordentligt, inden det hele flyttes. Er det muligt?
Avatar billede karser Nybegynder
24. oktober 2006 - 14:53 #3
Hvis du flytter data fra den "gamle" server, til en ny, skaldu sikre dig at den nye servere, er medlem af et domæne med samme navn og at serveren hedder det samme. Dertil kommer at serveren samt domænet skal være på samme niveau mht. Service Packs og Domain functional Level.

Du skal også sørge for at der er sat "Database can be overwritten by a restore" på din nye server!

/Karser
Avatar billede morphdk Nybegynder
24. oktober 2006 - 14:56 #4
Jeg skal IKKE flytte min exchange til en ny server med samme navn.
Problemet er, at lige nu ligger min exchange på en server (FILESERVER), der er PDC og print-/filserver også - derfor vil jeg gerne splitte rollerne op, og skal have den overført den til en anden server (EXCHANGE).
Avatar billede morphdk Nybegynder
24. oktober 2006 - 16:06 #6
Mange tak mester, det var lige hvad jeg havde brug for.. Svar accepteret!
Avatar billede morphdk Nybegynder
24. oktober 2006 - 16:07 #7
..
Avatar billede niels_hansen Praktikant
24. oktober 2006 - 17:10 #8
var så lidt ;)