Avatar billede bischoff Nybegynder
23. oktober 2006 - 23:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Delvist eller ingen adgang til internettet

Hej,

jeg har en bærbar, der ikke længere kan logge på nettet. Jeg modtager følgende besked. "Delvist eller ingen adgang til internettet." hvis jeg prøver at "repare" forbindelse så skriver den noget med fornyelse af IP-adressen.
Netværket er indstillet til selv at finde IP-adresse.

Jeg har kun en IP-adressen og er kunde hos TDC. Når den stationære computer er koblet til webspeed så er der ikke noget problem. så problemer ligger ikke i selve forbindelsen.

Bærbaren opfører sig også mærkeligt når den startes op, der går utroligt længe før man kan åbne nogle programmer og lige inden den er klar så popper Avast-virus program op med følgende 4 advarsler:

"Avast! Will not be able to project incoming mail (IMAP protocol) Error: 10022"
"Avast! Will not be able to project news (NNTP protocol) Error: 10022"
"Avast! Will not be able to project outgoing mail(SMTP protocol) Error: 10022"
"Avast! Will not be able to project incoming mail (POP3 protocol) Error: 10022"

Derfor tror jeg måske at der er en form for virus, der blokerer for forbindelsen. Men ved virusscannning findes, der ikke noget. Virus-programmet er dog heller ikke opdateret, da jeg jo ikke kan komme på nettet.

Hvis det kan hjælpe dig/jer med en hijack-log, så er den her:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 17:24:19, on 22-10-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\system32\HPConfig.exe
C:\Programmer\HPQ\Notebook Utilities\HPWirelessMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\carpserv.exe
C:\Programmer\HPQ\One-Touch\OneTouch.EXE
C:\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Toolbox2.0\Apache Tomcat 4.0\webapps\Toolbox\StatusClient\StatusClient.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_03\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Musicmatch\Musicmatch Jukebox\mm_tray.exe
C:\Programmer\Musicmatch\Musicmatch Jukebox\mmtask.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\WINDOWS\System32\rsvp.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\DOCUME~1\c\LOKALE~1\Temp\Midlertidig mappe 2 for hijackthis.zip\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.hp.com/info/e-center-p
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: IE Privacy Keeper - Last IE Window Detector - {1201333E-BAD9-481C-BCF5-6904498CF85B} - C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPKbho.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [CARPService] carpserv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Programmer\HPQ\Default Settings\cpqset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PreloadApp] c:\hp\drivers\printers\photosmart\hphprld.exe c:\hp\drivers\printers\photosmart\setup.exe -d
O4 - HKLM\..\Run: [srmclean] C:\Cpqs\Scom\srmclean.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TV Now] C:\Programmer\HPQ\Notebook Utilities\TvNow.exe /RK
O4 - HKLM\..\Run: [Display Settings] C:\Programmer\HPQ\Notebook Utilities\hptasks.exe /s
O4 - HKLM\..\Run: [QT4HPOT] C:\Programmer\HPQ\One-Touch\OneTouch.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [StatusClient] C:\Programmer\Hewlett-Packard\Toolbox2.0\Apache Tomcat 4.0\webapps\Toolbox\StatusClient\StatusClient.exe /auto
O4 - HKLM\..\Run: [TomcatStartup] C:\Programmer\Hewlett-Packard\Toolbox2.0\hpbpsttp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] "C:\Programmer\Musicmatch\Musicmatch Jukebox\mm_tray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [mmtask] "C:\Programmer\Musicmatch\Musicmatch Jukebox\mmtask.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: PowerReg Scheduler.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {62475759-9E84-458E-A1AB-5D2C442ADFDE} - http://a1540.g.akamai.net/7/1540/52/20031024/qtinstall.info.apple.com/abarth/dk/win/QuickTimeFullInstaller.exe
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: HP Configuration Interface Service (HPConfig) - Hewlett-Packard - C:\WINDOWS\system32\HPConfig.exe
O23 - Service: HPWirelessMgr - Hewlett-Packard Co. - C:\Programmer\HPQ\Notebook Utilities\HPWirelessMgr.exe
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: Sygate Personal Firewall (SmcService) - Sygate Technologies, Inc. - C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe

Håber der er nogen, der kan og vil hjælpe...
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
24. oktober 2006 - 11:36 #1
Hej du er ikke den første jeg har set der har problemer med besvarelse, du kan istedet prøve at oprette det i http://www.spywarefri.dk/forum/
Avatar billede bischoff Nybegynder
24. oktober 2006 - 16:19 #2
okay, jeg prøver at oprette et indlæg på spywarefri.dk. Lukker dog ikke denne tråd, hvis nogen er bekendt med hvordan mit problem løses.
Avatar billede bischoff Nybegynder
28. december 2006 - 01:02 #3
Min bærbar er desværre blevet stjålet, så spørgsmålet er ikke så relevant mere, men tak for hjælpen alligevel.