Avatar billede dar Nybegynder
20. november 1999 - 13:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor bryder min pc sammen når den går i standby???

Når min pc går i standby/slukker for skærmen går den i stå. ps. det er en 1 år gammel IBM Aptiva.
Avatar billede dar Nybegynder
20. november 1999 - 13:33 #1
pps: det er win98 sr2 jeg kører med
Avatar billede geek0 Nybegynder
20. november 1999 - 14:41 #2
Har den fået stød eller slag? Det kan ofte gøre lignende ting.
Avatar billede spacey Nybegynder
20. november 1999 - 15:26 #3
Prøv at tjekke i din BIOS opsætning hvilke strømbesparende funktioner der er slået til, og prøv så at slå nogen af dem fra og se om det hjælper.
Avatar billede schubert Nybegynder
20. november 1999 - 16:32 #4
Spacey har ret.
IBM maskner er nemlig sådan indrettet at enten skal bios styre standby eller også skal Windows. Jeg vil anbefale at du bruger windows og slår det fra i bios´en
Avatar billede dar Nybegynder
20. november 1999 - 17:21 #5
Jeg vil lige tjekke det. {;^P
Avatar billede fatboy Nybegynder
22. november 1999 - 12:35 #6
Jeg foreslår, du slet ikke bruger strømsparende funktioner overhovedet. Det er min erfaring, at windows omend, det skulle kunne bruge den slags, alligevel ikke kan finde ud af det i mange tilfælde.

Så slå det hele fra både i bios og windows. Det er mit råd.
Avatar billede yeptoday Nybegynder
03. december 1999 - 08:55 #7
fatboy har ret.... Det er langt det smarteste bare at slå det hele fra, og så køre uden....
Det gør jeg i hvert fald selv:)
Avatar billede egu Nybegynder
17. december 1999 - 15:50 #8
Jeg har haft det samme problem - osse med OSR2. Problemet var der kun, hvis jeg lod WIN95 styre standby samtidig med, at DMA på harddisken var slået til i enhedshåndteringen. Jeg valgte fastholde DMA på HD og sige nej til at la' WIN95 håndtere strømbesparende funktioner, d.v.s den drosler ned for harddisken efter x-antal minutter. Det har kun praktisk betydning på bærbare PCere.
Avatar billede fatboy Nybegynder
18. december 1999 - 04:22 #9
Hvis det, du egentlig mener, er, at følgende sker:

Du klikker på start og ad den vej vil lukke din pc ned og så ender med det billede på skærmen, hvorpå der står: Vent medens windows lukkes eller noget i den stil. Ja så er det altså slet ikke din pc, den er gal med. Det er simpelthen en fejl i windows. Der er også lavet en patch, men på alle de win98 sr2 eller win98 SE, som jeg kalder den, duer patchen ikke. Måske er patchen tiltænkt den første win98 eller måske win95...?

Hvis det ikke er det, du mener, kan du så ikke forklare nærmere, hvad du mener, når du skriver:
"Hvorfor bryder min pc sammen når den går i standby???"?