Avatar billede slowaterz Nybegynder
23. oktober 2006 - 11:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde forklaring på bundkort fejlmelding (bip)

Jeg har på system med et Asus A8N-E bundkort (Award BIOS) installeret Windows Vista RC2. NVIDIA har for nyligt frigivet drivere til Vista RC2 - dem forsøgte jeg at installere. Efter endt installation blev jeg bedt om at genstarte computeren. Siden har jeg ikke kunnet få liv i systemet. Computeren tænder, blæserne på CPU og GPU går i gang, harddisken spinder op, men der kommer ingen billede på skærmen. Der kommer ét langt bip, der gentager sig hver femte sekund.
Jeg har prøvet at pille alt på nær CPU og ét RAM-modul ud, prøvet med andet grafikkort (både PCI-E og PCI), prøvet at nulstille CMOS - intet hjælper.
Jeg har heller ikke kunnet finde en forklaring på, hvad ét langt bip hver femte sekund betyder.
Er der nogen, der kan hjælpe ?
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2006 - 13:32 #1
Avatar billede slowaterz Nybegynder
24. oktober 2006 - 23:44 #2
Ingen af de bip koder, jeg har kunnet finde info om på nettet, ligner den, jeg "sidder med".

Er der en bip kode, der betyder : "Desværre, makker, du har brændt dit chipset af." ?
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2007 - 19:14 #3
Tid til at lukke??
Avatar billede slowaterz Nybegynder
02. marts 2007 - 09:48 #4
Ja, det ser ikke ud til, at der kommer flere forslag ...

Jeg har godt nok fundet en løsning - køb et nyt bundkort ...  :)