Avatar billede gnutella Nybegynder
23. oktober 2006 - 11:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Cisco VPN porte

Hej alle dygtige medeksperter :P

Jeg har et lille spørgsmål. Jeg har en kunde som sidder internt hos en større virksomhed, med deres egen dedikerede interetlinje som ligger bag en firewall. De har en lille server, som de gerne vil have VPN adgang til. Dette vil jeg lave med en Cisco PIX 501 og det er som regel intet problem, men! Som sagt sidder de internet hos en større virksomhed og der sidder de bag en firewall! Hvilke porte skal jeg bede virksomheden åbne og redirecte for, for at min PIX 501 kan komme igennem og lave en VPN forbindelse ?

På forhånd tak...
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. oktober 2006 - 13:10 #1
Det kommer lidt an på protokollen f.eks. IPSec anvender port 500 og pptp køre over port 1723. derudover kan den slags konfigureres til at køre forskellige porte hvis du ønsker. Du skal også spørge om hvilken VPN klient der kræver. køre de f.eks. Cisco VPN, skal du køre via en cisco vpn klkient
Avatar billede gnutella Nybegynder
29. oktober 2006 - 08:47 #2
Vi fandt en løsning. Vi åbnede for UDP 500 og UDP 1701. Det virker :D

Bufferzone, du får pointene, da du har fat i noget, men jeg ved godt hvilken klient, da det jo er mig der sætter en PIX op ;)