Avatar billede josto Nybegynder
22. oktober 2006 - 14:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Windows XP har mistet skrivebord og desktop

Min Windows XP maskine er blevet underlig. Efter en opgradering af Google desktop (lokal søgemaskine) mistede min IBM pc netværksforbindelsen. Dette er et kendt problem, så jeg valgte at finde et genetableringspunkt hvor problemet ikke var. Efter en genstart kunne jeg logge ind. Herefter kom der kun et blåt (standard baggrund) skrivebord. Ingen ikoner eller startmenu. Jeg har musen og Ctrl+Alt+Delete, der kan bruges. Dette spørgsmål er skrevet i Firefox (godt den var installeret), da jeg ikke kan starte IE.

Nogen som har et godt råd eller et forslag?

Der er selvfølgelig point, hvis det hjælper. Forslag som ”format c:” etc. er ikke det jeg søger.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
22. oktober 2006 - 14:23 #1
virker det i fejlsikret tilstand ?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. oktober 2006 - 14:24 #2
Dræb processen Explorer.exe. Hvad sker der så?
Avatar billede josto Nybegynder
22. oktober 2006 - 14:35 #3
I fejlsikret tilstand er skrivebordet sort og der er intet andet. Jeg kan kun trykke Ctrl+Alt+Delete, hvor jeg så kan starte nogle programmer.

Joblisten indeholder ingen Explorer.exe. Jeg har sat markering i "Vis processer fra alle brugere" Hvis jeg vælger "Nyt job" og skriver Explorer kommer menulinjen frem i et kort øjeblik (under 1 sek.).
Avatar billede haverslev Novice
22. oktober 2006 - 14:37 #4
Prøv lige at køre denne reg. fil
http://www.fbeej.dk/Programmer/iereg.zip
Udpak den og kør den udpakkede fil, genstart pc`en.
Avatar billede josto Nybegynder
22. oktober 2006 - 14:40 #5
Jeg prøver at afvikle bat-filen. Skriver når jeg forhåbentligt er tilbage igen.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. oktober 2006 - 14:40 #6
"Joblisten indeholder ingen Explorer.exe" - er det i fejlsikret, eller normal tilstand?
Avatar billede josto Nybegynder
22. oktober 2006 - 14:47 #7
Så blev bat-filen afviklet og jeg genstartede. Der er ingen synlig eller mærkbar ændring. Så det hjalp ikke så meget. Hvis jeg skriver Explorer i "nyt job" blinker menulinjen, hvorefter den forsvinder.

"Joblisten indeholder ingen Explorer.exe" - det er når jeg er i normal tilstand. Har ikke set hvordan det så ud til fejlsikret tilstand. Men når jeg skriver Explorer i fejlsikret tilstand sker der intet.
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2006 - 16:26 #8
Avatar billede josto Nybegynder
24. oktober 2006 - 09:44 #9
Forsøgte nr. 72, men det virkede slet ikke. Problemet var at menulinjen og ikoner var forsvundet. Endte i går med at finde en backup frem. Efterfølgende er problemet selvfølgelig løst. Temmelig surt, da der skal ordnes en del før maskinen kan det samme som før.