Avatar billede ballonskipper Nybegynder
22. oktober 2006 - 13:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Isætning af ram

Hej alle

Jeg har lige sat en ram blok i en pc men da jeg startede den lugtede den lidt. Efter det sker der absolut intet kun køleren kører rundt, kan ikke skubbe cd drevene ud og der kommer intet på skærmen.. Hvad har jeg brændt af mon? CPUen?

Håber på hjælp
Avatar billede peet49 Nybegynder
22. oktober 2006 - 13:40 #1
Hvis du har vendt blokken forkert, har du brændt en chip på bundkortet. Det kan også ske ved inkompatible ram.
Avatar billede ballonskipper Nybegynder
22. oktober 2006 - 13:43 #2
Og hvad vil det sige et helt nyt bundkort så?
Avatar billede peet49 Nybegynder
22. oktober 2006 - 13:58 #3
Et nyt bundkort.
Avatar billede ballonskipper Nybegynder
22. oktober 2006 - 14:10 #4
pis, nå men tak for svaret :)
Avatar billede peet49 Nybegynder
22. oktober 2006 - 14:28 #5
Selv tak - det er de små stød verden giver.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. oktober 2006 - 15:22 #6
peet49 - vendt blokken forkert? Det kan man da ikke? Der er et hak og to
ulige sider, og prøver man at sætte blokken forkert i, så lykkes det da ikke,
fordi hakket ikke passer.
Avatar billede peet49 Nybegynder
22. oktober 2006 - 21:15 #7
gotfred-->>Du ville undre dig, hvis du så hvor mange, der er kommer her på værkstedet med forkert vendte ramblokke, de bliver trykket i, men kun i den ene side, derefter startet op, det holder bundbrættet ikke til.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. oktober 2006 - 21:20 #8
peet49 > Nå sådan, ja man må sgu høre meget *G*