Avatar billede alleslev Nybegynder
21. oktober 2006 - 18:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

problemer med forkerte genvejs taster.

Hej

mit problem er at i word, når man trykker på komma tasten så er det som om at man trykker shifs tasten ned og holder den nede i stedet for at lave et komma, kommaet virker fint i alle andre programmer en ms office, det samme gælder i Excel, hvor vis man trykker på 6 tallet, starter den stave kontorl i stedet for at krive tallet 6, dette gælder ligeledes kun ms office programmer.

Hvordan kan det være tasterne virkter 100% i andre programmer, som f.eks. wordpad og notes blok.

det skal siges det er en bærbar computer.

håber i kan hjælpe.

mvh. andreas
Avatar billede frank_morley Nybegynder
21. oktober 2006 - 18:50 #1
Du skal kontrollere at du ikke har tændt "num lock" tasten på den bærbar - som regel vil en lampe lyse når dette sker. Hvis "num lock" ikke er tændt, skal du kontrollere at du ikke har aktiveret "fn" tasten som findes på alle bærbare computere. Hvis den heller ikke er tændt skal du i proceslinjen kontrollere at du ikke har aktiveret dit engelske tastatur - dette ændrer du i brkræftende fald tilbage til dansk ved at højreklikke på symbolet "EN" og vælger dansk. Hvis intet af dette hjælper skal du genstarte computeren, så vil alle indstillinger blive nulstillet.

Håber dette hjælper.

Mvh
Frank Morley
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. oktober 2006 - 13:57 #2
frank_morley: Du må ikke putte et svar, medmindre du har en sikker løsning.