Avatar billede grohnheit Nybegynder
21. oktober 2006 - 14:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

nyt setup

hey..

jeg har købet en router, og den kører jeg en fast, og offentlig ip ind i fra WAN, den bliver så lavet om til 3 LAN ipér som så bliver delt ud, så har jeg åbnet port 27015 til steam.

MEN, folk kan hverken se mig på min WAN ip eller på min LAN ip over steam.

Jeg vil derfor godt vide om det ikke kan lade sig gøre ?

før jeg købte router havde min com sin egen WAN ip, og der virkede det perfekt, men nu hvor den bliver tildelt en LAN ip, som er fuldstændig forskellig fra WAN ipén så kan jeg ikke ses mere i steam.

Andre steder, som µtorrent er jeg helt åben og alle kan connecte til mig der, derfor forstår jeg ikke helt at de ikke kan se mig på steam...
Avatar billede sjmoller Nybegynder
23. oktober 2006 - 22:58 #1
Du skal tjekke din adresse konvertering, dvs konverteringen mellem WAN ip'en og LAN ip'erne. I dit tilfælde er der tale om Port Address Translation (PAT), hvilket er meget normalt i diverse ISP'ers routere. F.eks bruger nogle ISP'er WAN-IP:21 -> 10.0.0.2:21, WAN-IP:80 -> 10.0.0.3:80 og WAN-IP:53udp -> 10.0.0.4:53udp.
Du skal også tjekke at router filteret tillader trafik til din LAN ip fra internettet - og omvendt.
Avatar billede grohnheit Nybegynder
24. oktober 2006 - 12:23 #2
okay, så første åbnede jeg en port ved at tilføje en port i virtuel server, og derefter har jeg så åbnet for lan til wan inde i protocol filter...

lyder det rigtigt ?? og det vil så sige at mine venner skal finde min server via min lan ip eller hvad ?

det er en trendnet 432 router jeg har.
Avatar billede sjmoller Nybegynder
25. oktober 2006 - 14:41 #3
Internettet kan kun se din maskine på WAN ip'en. Private LAN ip'er kan ikke bruges på internettet, den da de simpelthen ikke routes - og der er i øvrigt mange andre der har samme LAN ip adresse som du har. Men der er kun én der har har WAN ip'en.

Du skal åbne for trafik i den retning det foregår. Hvis dine venner er dem der initierer trafikken, så skal der åbnes udefra og ind. Hvis det er serveren der initierer trafikken, så skal der åbnes indefra og ud.
Avatar billede grohnheit Nybegynder
25. oktober 2006 - 16:26 #4
jeg har åbnet for port 27015 som steam bruger..

men kan du ikk skirve din msn, eller på anden vis kontakte mig, for jeg tror det bliver svært at foreklare mig det sådan uden videre :)