Avatar billede suckatphp Nybegynder
20. oktober 2006 - 21:58 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Autocomplete med checkboxes

Hej

Jeg står og skal bruge en autocomplete funktion, der kan vise checkboxes. Jeg har fundet flere af sådanne der bruger AJAX, men ingen af dem jeg har fundet, giver muliged for at vise checkboxes. Jeg bruger php og mysql

Er der nogen der har kendskab til et sådant script ?
Avatar billede coderdk Praktikant
21. oktober 2006 - 00:22 #1
Autocomplete med checkboxes? Hvordan skulle det fungere?
Avatar billede suckatphp Nybegynder
21. oktober 2006 - 09:57 #2
Nu når jeg læser mit indlæg igen, kan jeg godt se at det er meget dårligt beskrevet.

Problemet er at jeg har en række checkboxes (mere end 100), der skal kunne krydses af. Derfor vil jeg gerne finde en måde hvorpå jeg kan søge i en tekstbox hvor den så kun viser de checkboxe som er relevante for den tekststreng der er indtastet.
Avatar billede sjh Nybegynder
21. oktober 2006 - 10:38 #3
det du vil lave er noget i stil med googels suggest:
http://www.google.com/webhp?complete=1&hl=en

Jeg kan så ikke lige se din ide checkboxe.. hvordan skal det virke?
Avatar billede suckatphp Nybegynder
21. oktober 2006 - 11:43 #4
Hejsa

Først tak for at i giver mit problem opmærksomhed!

Det er noget i retning af google suggest, men så alligevel ikke
Jeg har prøvet at lave noget der viser det jeg gerne vil:
http://www.dahlnet.dk/test/test.gif

Først er der er en masse checkboxe (hos mig over 100).

Ved indtastning af bogstavet "P", kommer alle navne op der start med P. Hvis man skriver "Po" vil det altså kun være Poul der bliver vist
Avatar billede sjh Nybegynder
21. oktober 2006 - 12:56 #5
Avatar billede sjh Nybegynder
21. oktober 2006 - 12:59 #6
du skal selfølig selv bygge videre på den.. så den passer til dig..
Avatar billede suckatphp Nybegynder
21. oktober 2006 - 17:11 #7
Hej

tak for svaret ... den opfylder helt mine beskrevne behov, men desværre har jeg flere :-(

Problemet er at den sletter de valg man har foretaget ... fx. hvis man skriver p .. så kommer poul frem, man markerer ham .. så skriver man n så kommer niels fra. Så har den desværre glemt poul.

Jeg vil derfor rigtig gerne have hvis der er andre der har en ide, men jeg accepterer dit svar.

TAK for hjælpen!
Avatar billede sjh Nybegynder
21. oktober 2006 - 17:22 #8
Ja nu ved jeg ikke helt hvordan du skal bruge det.. men du kan jo gemme dem i en session eller tilføje dem til en database.. hvis det er der de skal være..
Avatar billede sjh Nybegynder
21. oktober 2006 - 17:49 #9
Avatar billede suckatphp Nybegynder
21. oktober 2006 - 17:59 #10
Tusinde tak ... jeg er dybt imponeret over din hjælpsomhed. Tusinde tak !
Avatar billede sjh Nybegynder
21. oktober 2006 - 20:12 #11
Jamen selv tak.. og tak for karma..

Det kunne sikkert laves mere smart, så du ikke skulle omkring serveren hver gang du skal tilføje noget.. men det må blive en anden gang :D
Avatar billede sjh Nybegynder
22. oktober 2006 - 00:11 #12
suckatphp : prøv at se den her.. med den kan du tilføje flere uden at skulle omkring serveren hver gang..

http://vbhansen.dk/javascript/suggest/optionbox/