Avatar billede leory Nybegynder
20. oktober 2006 - 13:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Discovering usa

How many states does the USA consist of?
Where are the borders of this huge country?
Who were the very first settlers in the USA?
nogen der ved det?
Avatar billede old-faithful Praktikant
20. oktober 2006 - 14:19 #1
50 stater.

Mod nord, Canada, Mod syd Mexico. Mod øst Atlanterhavet og mod vest Stillehavet og Beringstrædet.

Indianerne boede der i forvejen. Derefter kom vikingerne til "Vinland" (nordøst-USA). Derefter Columbus (faktisk lidt uden for USA) og herefter spanierne (Florida). Så begyndte diverse Europæiske lande at kolonisere forskellige dele. Læs mere her: http://en.wikipedia.org/wiki/United_States#European_colonization
Avatar billede leory Nybegynder
20. oktober 2006 - 14:21 #2
in english please
Avatar billede leory Nybegynder
20. oktober 2006 - 14:22 #3
Ved du alt om USA?
Avatar billede old-faithful Praktikant
20. oktober 2006 - 14:38 #4
"Alt" er måske lidt meget sagt :-D
Avatar billede leory Nybegynder
20. oktober 2006 - 15:00 #5
hehe ok.. har du msn ?
Avatar billede leory Nybegynder
20. oktober 2006 - 15:31 #6
Jeg har også andre spørgsmål angående USA

When did the Europeans come to the USA?
Who discovered America? Which country did he represent?
Who founded the first states of the USA – how many were they?
Avatar billede leory Nybegynder
20. oktober 2006 - 15:46 #7
help mee
Avatar billede old-faithful Praktikant
20. oktober 2006 - 15:55 #8
Vi fjerner os vel oprindelig lidt fra det første spørgsmål...

Hvornår Europæerne kom: Det afhænger lidt af hvem man mener først kom til Amerika. Columbus (som formentlig var Italiener, men sejlede for Spanien) kom til øerne tæt på Amerika i 1492 men først fastlandet i 1498. Leif den Lykkelige (Leif Eriksson, vikingerne/Norge) kom til landet omkring år 1000.

Læs mere her:
- http://en.wikipedia.org/wiki/Christopher_Columbus
- http://en.wikipedia.org/wiki/Leif_Eriksson

Oprindeligt var der såvidt jeg ved 13 stater (engelske "kolonier").
Avatar billede leory Nybegynder
20. oktober 2006 - 15:59 #9
havde du mail elller sådan noget jeg er altså gået i stå. men svar på eneglsk ikke dansk. Jeg skal bruge det engelske..
Avatar billede old-faithful Praktikant
20. oktober 2006 - 16:14 #10
Nej desværre. Men ovenstående kan forhåbentlig give et lille skub i den rigtige retning :-)
Avatar billede leory Nybegynder
20. oktober 2006 - 16:18 #11
ok hehe
mange tak