Avatar billede sorenbuss Nybegynder
20. oktober 2006 - 13:27 Der er 6 kommentarer

hjælp, min USB-nøgle er skrivebeskyttet

Har nyligt købt en 1Gb-USBnøgle. Den fungerer perfekt på min hjemme-PC, men hver gang jeg prøver at skrive til den/formatere/dele den på min arbejds-PC, kan det ikke lade sig gøre da "disketten er skrivebeskyttet". Har ´set under "egenskaber" om der skulle være noget der kan ændres / er galt, men det virker ikke sådan. Den virker i øvrigt fint på min kollegas arbejds-PC, så....
Den kan således alt, undtagen det jeg købte den til.
ps. Der er ikke nogen skrivebeskyttelsesknap på USB-nøglen.
Håber nogen kan hjælpe.
m.v.h. Søren B.
Avatar billede fromsej Praktikant
20. oktober 2006 - 13:41 #1
Virker en anden USB nøgle på den maskine?
Det kan være spærret af din IT administrator.
Avatar billede sorenbuss Nybegynder
20. oktober 2006 - 13:43 #2
Jeg er administratoren. Har desværre kun den samme USB-nøgle. Har lige formateret den på min kollegas maskine uden problemer, men den er stadigt "skrivebeskyttet" på min maskine...
Avatar billede fromsej Praktikant
20. oktober 2006 - 19:02 #3
Så må det ligge på maskinen, hvordan du tjekker det, ved jeg desværre ikke.
Men mon ikke der kommer en der ved det.*S*
21. oktober 2006 - 00:51 #4
... netop - for at dele problemet på midten - prøv med en anden USB 'dims' på DIN putter ...
Avatar billede sorenbuss Nybegynder
21. oktober 2006 - 16:40 #5
Bruger ofte mit digit-kamera på usb`en. Både til at hente billeder, men også som usb-stick, til billeder/dokumenter.
Avatar billede sorenbuss Nybegynder
23. oktober 2006 - 12:59 #6
Mit motherboard er et ECS k7s5a. I syetemoplysninger melder den om "ingen højhastighedsporte er tilgængelige på værtskontroleren". Kan det være derfor at den ikke vil læse/skrive til en USB 2.0 usb-nøgle ? (den kan sagtens se på nøglen og indholdet..)